فاطمه هاشمی به روزنامه«اعتماد» گفت: چهارشنبه هفته گذشته حوالی ساعت 1:30 ظهر فردی از دانشگاه با من تماس گرفت و خود را کارمند معاونت آموزشی دانشگاه معرفی کرد. این فرد به من گفت دسترسی شما از روی سایت برداشته شده و دیگر حق ورود به دانشگاه را ندارید.

 وي افزود: پس از اين اظهارات از فرد تماس‌گيرنده پرسيدم منظور شما چيست و ايشان صراحتا پاسخ داد يعني ديگر براي آموزش به دانشگاه مراجعه نفرماييد. در پاسخ به ايشان گفتم كه منظورتان اين است اخراج شده‌ام؟ كه اين فرد به جاي پاسخ به سوال من خنديد!

فاطمه هاشمي در ادامه درباره دليل اين اخراج گفت: «وقتي دليل اين اخراج را جويا شدم به من گفتند كه اين موضوع از بالا ابلاغ شده و از مسوول آموزش خواسته‌اند تا اسم من را از روي سايت دانشگاه حذف كنند.»

وي درباره اينكه آيا حكم اخراج به صورت كتبي براي شما ابلاغ شده است يا خير، گفت: «من از فرد تماس‌گيرنده درخواست كردم تا حكم اخراج را به صورت كتبي به من ابلاغ كنند اما تا اين لحظه حكمي به من ابلاغ نشده و موضوع به صورت تلفني به من اطلاع داده شده است.»

هاشمي در ادامه به دلايل احتمالي اخراجش از دانشگاه آزاد اشاره كرد و افزود: «احتمال مي‌دهم به دو دليل عذر من را از دانشگاه خواسته باشند. نخست شيوه تدريس من در درس انقلاب است. به‌هرحال من مانند ساير اساتيد نمي‌توانم به واقعيات انقلاب اشاره نكنم و ظاهرا اين موضوع خوشايند مديريت جديد دانشگاه آزاد نيست. من اعتقاد دارم دانشجو بايد واقعيات را بداند. اين اتفاق مسبوق به سابقه بوده تا جايي كه دو ماه پيش يكي از اساتيد به من گفت كه از آموزش خواسته شده تا ديگر درس انقلاب توسط شما ارائه نشود زيرا مسائلي در كلاس‌ها عنوان مي‌كنيد كه براي دانشجويان مفيد نيست.»

وي افزود: «دومين دليل احتمالي مي‌تواند حمايت من از اعتراض هفته گذشته دانشجويان نسبت به شرايط جديد دانشگاه آزاد و اخراج برخي اساتيد باشد. هفته گذشته من در حمايت از اعتراضات دانشجويان نامه‌اي خطاب به آقاي ولايتي نوشتم.»

فاطمه هاشمی

استاد اخراجي دانشگاه آزاد خبر از نگارش نامه‌اي جديد خطاب به رييس گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب داد و افزود: «در اين نامه كه يك رونوشت آن خطاب به رييس دانشكده تهران جنوب است، درخواست كرده‌ام حكم اخراج به همراه توضيحات درباره چرايي اين حكم بايد به صورت كتبي به من ابلاغ شود.»

فاطمه هاشمي درباره دلايل اصرار بر ابلاغ حكم كتبي گفت: «فرم ساعت‌بندي كلاس‌ها پيش از آغاز ترم جديد در اختيار من قرار گرفت و من طبق برنامه، فرم را پركردم. دو جلسه از كلاس‌هاي ترم جديد نيز با حضور دانشجويان تشكيل شده و دليلي بر اخراج در ميان ترم وجود ندارد. اگر حكم به من ابلاغ نشود و من به‌واسطه يك تماس تلفني از حضور در دانشگاه منصرف شوم، ممكن است بعدها عنوان كنند كه من خودخواسته از حضور در كلاس‌ها امتناع كرده‌ام و اين موضوع تبديل به بهانه‌اي براي اخراج من از دانشگاه شود. به همين دليل من اصرار بر ابلاغ حكم كتبي دارم.»

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =