مدیرکل پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی بیش از یکهزار تن کالا و اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبرداد.

سعید جعفریان در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: این اقلام شامل ۳۵۰ تن گوشت مرغ منجمد است که ۲۰۰ تن آن ذخیره سازی شده و مابقی نیز آماده ذخیره سازی است.

وی ۴۰ تن گوشت گوساله منجمد و ۳۰ تن تخم مرغ را از دیگر اقلام ذخیره شده برای ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: گوشت گرم نیز بسته به نیاز بازار به طور متوسط حدود چهار تن در هر هفته تامین می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان نیز در این کمیسیون از ذخیره سازی ۳۷۰ تن اقلام برنج خارجی و شکر برای این ایام خبر داد.

همچنین مدیرکل دامپزشکی استان نیز در کمیسیون تنظیم بازار با تشریح اقدامات این اداره کل در نظارت بر فعالیت کشتارگاه ها اضافه کرد: به طور متوسط ماهانه ۱۳۴هزار تن گوشت مرغ از کشتارگاه های طیور استان استحصال و وارد بازار مصرف می شود.

عبدالمحمد نجاتی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ تن مرغ گرم و ۱۰۵ تن مرغ منجمد نیز از استان های اصفهان، لرستان، گیلان و مازنداران وارد استان می شود.

وی در ادامه با بیان فعالیت سه کشتارگاه مرغ در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با وجود اینکه ظرفیت تولید مرغ مورد نیاز در مرغداری های استان وجود دارد اما کشتارگاه های لردگان و بروجن به دلیل قیمت پایین تر مرغ در آباده استان فارس و اصفهان اقدام به خرید از مرغداری های این مناطق می کنند.

به گفته نجاتی همچنین ماهانه ۶۲۲ راس گاو و گوساله و ۱۱ هزار و ۸۲۵ راس گوسفند و بز در کشتارگاه های چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره کل دامپزشکی کشتار و همراه با ۱۰۵تن گوشت منجمد وارداتی، روانه بازار مصرف استان می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =