ایسنا به نقل از گیزمگ نوشت: یک شرکت آمریکایی زیرمجموعه بوئینگ که در زمینه ساخت سیستم‌های مربوط به هوافضا فعالیت دارد، موفق شده است سیستمی برای رساندن تجهیزات مورد نیاز به میادین جنگ ابداع کند.

شرکت "آئورا" (Aurora)، با ابداع سیستمی که می‌تواند تجهیزات مورد نیاز را به میادین جنگ انتقال دهد، گام دیگری به جلو برداشته است.

این سیستم موسوم به " AACUS "قادر است به صورت خودکار، آب، گازوئیل، غذای آماده، ابزار ارتباطی و یک خنک‌کننده برای رساندن خون را به میادین جنگ انتقال دهد.

شرکت " AACUS"، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بوئینگ است که در زمینه توسعه و ساخت سیستم‌های بدون سرنشین و وسایل نقلیه هوافضا فعالیت دارد.

هفته گذشته، این بالگرد در نمایش خود، نخستین ماموریت برای رساندن تجهیزات و همچنین پرواز و فرود با حداقل دخالت انسان را انجام داد.

AACUS، یک سیستم خودکار پرواز است که می‌تواند با اتصال به بالگردهای موجود، داشتن خلبان را به امری اختیاری تبدیل کند. این سیستم، به عنوان بخشی از پروژه 98 میلیون دلاری "دفتر تحقیقات دریایی ایالات متحده"(ONR) مورد استفاده قرار گرفت.

هدف از ابداع این سیستم، فراهم کردن تجهیزات لازم برای نیروهای ارتش با کمترین خطر برای سرنشینان است.

یک سرباز می‌تواند با یک ابزار قابل حمل و حداقل آموزش، با استفاده از سیستم کنترل پرواز، جهت‌یابی، دوری از موانع و فرود با استفاده از حسگرهای آنبرد، بالگرد مجهز به این سیستم را فرا بخواند.

"جان لنگفورد" (John Langford)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آئورا می‌گوید: سیستم‌های خودکار ساخت این شرکت، فضاپیماهای هوشمند آینده هستند. نکته اصلی در طراحی این سیستم‌ها، چه در زمینه محافظت از نیروها در جنگ و چه در زمینه فراهم کردن حمل و نقل قابل دسترس شهری، خودکار بودن آنهاست.

این شرکت، به تازگی موفق شده است "جایزه هوارد هیوز" (Howard Hughes Award) را به خاطر بهبود چشمگیر فناوری پرواز بنیادی عمودی دریافت کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 777975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =