۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
اقدام زیست محیطی و شایسته شهروند خرم آبادی

یک شهروند خرم آبادی در اقدامی ارزشمند و زیست محیطی یک خدنگ را که کبوترهایش را کشته بود، زنده گیری و تحویل محیط زیست داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، یک شهروند مسئولیت پذیر خرم آبادی به نام سامان علیپور روز گذشته در حالی وارد اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان شد که یک خدنگ را درون قفس، زنده گیری و تحویل کارکنان این اداره کل برای رها سازی در طبیعت کرد.

 سامان علیپور که درآمدش را از راه خرید و فروش کبوتر می گذراند، پس از اینکه کبوترهایش با حمله یک خدنگ مواجه می شوند و همه آن ها از بین می روند و خسارت زیادی به او وارد می شود، خدنگ را درون قفس زنده گیری می کند و آن را به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل می دهد که در زیستگاه های طبیعی رها سازی شود.

سامان علیپور در این باره می گوید: وقتی که همه کبوترهایم توسط این خدنگ از بین رفتند و خدنگ را زنده گیری کردم با اینکه به من خسارت زیادی وارد شده بود چون به حیات وحش خیلی علاقه مندم، نتوانستم به آن آسیبی برسانم و تصمیم گرفتم که به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل دهم تا در زیستگاه های طبیعی رها سازی شود.

گفتنی ست: خدنگ حیوانی است از راسته گوشتخواران و از خانواده خدنگ ها که به صورت انفرادی زندگی می کند. روزگرد و پر جنب و جوش است. همه چیز خوار است اما بیشتر از 80 درصد رژیم غذایی اش را جانوران و به خصوص حشرات تامین می کند. از طعمه های مختلفی نظیر پستانداران کوچک، پرندگان، تخم و جوجه آن ها، خزندگان و دوزیستان تغذیه می کند.

این حیوان بیشتر در بوته زارهای حاشیه تالاب ها، نخلستان ها و باغ های مناطق گرمسیری زندگی می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =