هشدار آژانس امنیت سایبری آلمان به سازندگان تراشه

آژانس فدرال سایبری آلمان / BSI به سازندگان تراشه و سی‌پی‌یو در مورد حملات احتمالی هکرها از طریق باگ جدید کشف‌شده هشدار داد.

 

به گزارش خبرآنلاین، این آژانس از کشف حفره جدیدی به نام Spectre-Next Generation یا نسل جدید باگ معروفی که در ژانویه تحت نام‌های meltdown و Spectre خبر داد که ممکن است هکرها از طریق آن، به دیتای شخصی ازجمله پسورد و کلیدهای رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنند.{لینک}

هرچند از حمله جدی در بیرون از لابراتوارهای علمی گزارشی نشده است، اما به گفته این آژانس هکرها ممکن است از روی اطلاعات ریزی که دریافت کرده‌اند به متد جدید دست بیابند.

اینتل بدون ذکر جزییات از همکاری با محققان درباره کشف و رفع باگ‌های جدید سخن گفته است و درحالی‌که AMD اعلام کرده است اخبار رسانه‌ها را دریافت کرده، اما کمپانی ARM هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده است.

اخیراً مجله آلمانیِ «c't» نوشت: محققان سایبری بیش از 8 حفره جدید در تراشه‌ها و سی‌پی‌یوهای معروف پیداکرده‌اند که می‌تواند خطرناک بوده و مورد سوءاستفاده هکرها قرار گیرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
    1 0
    بعد از چین و آمریکا و انگلیس و لیتوانی ، دولت هلند هم کسپرسکی رو بلاک لیست کرد و خرید محصولاتش برای سازمانهای دولتی و سیستم های دارای اطلاعات حساس ممنوع شد.