پنج شنبه 29 شهریور 1397
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 09:07:00 چاپ

مغز فرد باهوش چه فرقی با کم‌هوش دارد؟

دانش > پزشکی - مغز افراد باهوش اتصالات نورونی کمتر اما موثرتری دارد. بنابراین در سطح پایین فعالیت نورونی، عملکرد مغزی بالایی دارند.

به گزارش خبرآنلاین، قبلا گفته می‌شد افراد باهوش مغزهای بزرگ‌تری دارند و فرض بر این بوده است که مغزهای بزرگ‌تر نورون‌های بیشتری دارند و در نتیجه قدرت محاسباتی بیشتری دارند.
اما مطالعات دیگر نشان دادند که به رغم تعداد بسیار زیاد نورون‌ها، مغز افراد با هوش در قیاس با مغز افراد کم هوش‌تر، فعالیت نورونی کمتری در جریان آزمایش بهره هوشی نشان می‌دهد.

به نوشته ایرنا، اکنون محققان از مطالعه جدید در مجله Nature Communications نتیجه گرفتند که مغز افراد باهوش اتصالات نورونی کمتر اما موثرتری دارد؛ بنابر این در سطح پایین فعالیت نورونی، عملکرد مغزی بالایی دارند. بنابراین افرادی که بهره هوشی بالاتری دارند، اتصالات میان نورون‌ها در لایه خارجی مغز آنها کمتر است.