مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: بیش از 50 درصد از جمعیت استان کردستان در بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمشید اسدی در همایش نحوه اعطای تسهیلات به بافت های ناکارآمد و فرسوده که در آمفی تئاتر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان برگزار شد، با توجه به بحث بازآفرینی شهری اظهار کرد: ما می توانیم با اهتمام مدیران استان و شهرستان ها بهترین توسعه را برای استان رقم بزنیم.
وی گفت: توجه به بافت های ناکارآمد شهری مهمترین موضوعی است که باعث ایجاد توسعه می شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه ما سالانه 10 درصد از بافت های فرسوده شهری را احیا می کردیم، افزود: متاسفانه ما بهره کافی را از این بافت های فرسوده شهری نبردیم و این باعث شد از برنامه های خود جا بمانیم.
اسدی بیان کرد: بیش از 50 درصد جمعیت استان جزو بافت های فرسوده و 25/7 دهم درصد جمعیت استان جزو بافت های ناکارآمد است.
وی با اشاره به درآمد های شهرداری از حمل پروانه ها، گفت: در سال گذشته دو هزار و 559 فقره پروانه با 924 هزار و 54 متر مربع صادر شده که این میزان نسبت به سال 90، 59 درصد از لحاظ مساحت و 48 درصد از لحاظ تعداد کاهش داشته است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان اظهار داشت: ما در سال گذشته چهار هزار و 396 واحد جهت استفاده از تسهیلات برای استان کردستان سهمیه داشتیم که تنها 500 واحد آن به نتیجه رسیده و این نشان از عدم توجه ما به این مسئله بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه با بیان اینکه ایجاد آسایش و آرامش برای مردم از اهداف اجرایی این طرح ها است، خاطر نشان کرد: ما به عنوان مدیران شهری باید برای تک تک شهروندانمان احساس مسئولیت داشته باشیم و برای آن ها ارزش و امنیت روحی، روانی، مالی و... قائل شویم تا همه احساس رشد کنند.
شریعتی خاطر نشان کرد: باید با هم اندیشی شورا ها در ایجاد و احداث یک ساختمان شکیل، مقاوم، آرام و مطمئن آنقدر تلاش کنیم تا هرکسی در هر کجایی که دلش خواست بتواند به راحتی زندگی کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =