۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
پومپئو و آرزوهای جوانی

مایک پومپئو که دوران کودکی تا نوجوانی خود را با بازی های کامپیوتری سرگرم بوده و فیلم های تخیلی هالیوودی را زیاد می بیند، گویا جهان واقعی را هم مانند جهان مجازی دانسته و داستان های تخیلی فیلم های هالیوودی را باور کرده است.

از قدیم گفته اند آرزو بر جوانان عیب نیست و معمولا این ضرب المثل در مقابل خواسته های دست نیافتنی جوانان استفاده می شود.اظهارات اخیر مایک پومپئو وزیر امورخارجه آمریکا، انسان را به یاد این ضرب المثل می اندازد.البته پومپئوی پنجاه و چهار ساله را نمی توان جوان نامید اما چون در امر سیاست خارجی، جوان و ناپخته است، حق داریم او را جوان خطاب کنیم. این جوان خام در عرصه دیپلماسی، روز دوشنبه، در صحبت های سخیف و مضحک خود که به "استندآپ کمدی های" تلویزیون شباهت داشت ، از اعمال تحریم‌های قوی‌تر علیه مردم ایران صحبت کرد و خواست تا ایران برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا که در کسوت وزیرامورخارجه از الفبای سیاست خارجی یعنی نزاکت دیپلماتیک هم بی بهره است، با این یاوه‌گویی‌ها، آرزوهای دست نیافتنی آمریکا را در قالب دوازده شرط بیان کرد تا به خیال خود، بر شکست های مکرر و ناکامی های پیاپی آمریکا در عرصه سیاست خارجی سرپوش بگذارد. مایک پومپئو که دوران کودکی تا نوجوانی خود را با بازی های کامپیوتری سرگرم بوده و فیلم های تخیلی هالیوودی را زیاد می بیند، گویا جهان واقعی را هم مانند جهان مجازی دانسته و داستان های تخیلی فیلم های هالیوودی را باور کرده است. این ششلول بندی که عضویت در انجمن ملی اسلحه و حمایت از گسترش استفاده از سلاح گرم در آمریکا را در پرونده دارد، در حالی ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کند که شخصا سابقه حمایت همه جانبه از داعش و القاعده را در سابقه دارد.  

پومپئو که عقده ها وآرزوهای دست نیافتنی نومحافظه کاران آمریکا،  نسبت به ایران و ایرانی ها را منعکس می کند، فراموش کرده که شکست های پی در پی آمریکا در افغانستان و عراق وسوریه، نشان داده که دوره یکجانبه گرائی و سلطه کاخ سفید بر جهان  تمام شده است.  

رئیس شکنجه گران بازداشتگاه گوانتاناموکه همیشه با بستن این زندان مخالف بود، ایران را به کوتاه کردن برد موشک‌های بالستیک توصیه می کند در حالی که آمریکا با موشک‌های قاره‌پیمای خود یک تهدید امنیتی جدی برای جهان می باشد. پومپئو فراموش کرده که آمریکا با حمله به هیروشیما و ناکازاکی و کشتار میلیون ها انسان، اولین جنایتکار موشکی جهان است و مردم ژاپن هنوز آثار و تبعات این فاجعه انسانی را از یاد نبرده اند.  

وزیر امورخارجه آمریکا که در رجز خوانی خود علیه ملت ایران به دنبال حمایت از منافع نامشروع صهیونیست ها و گروهک منافقین با ۱۷ هزار سابقه ترور، بود باید بداند که  ملت ایران مصمم است تا در مقابل زورگویان و جنایتکاران آمریکایی و عوامل دست نشانده آن ها یعنی اسرائیل و عربستان بایستد و سخنان سخیف وی باعث تقویت وحدت ملت بزرگ ایران خواهد شد.

آقای پومپئو باید بداند که نفوذ آمریکا در جهان در حال زوال است؛ حاکمیت های ملی به دنبال کسب منافع خود هستند و سلطه آمریکا را بر نمی تابند. آمریکا در مناطقی مانند غرب آسیا،اقیانوس آرام و دریای جنوبی چین دیگر قدرت اول نیست و حتی در اروپا هم متحدان خود را از دست داده است. جهان به سوی پایان دادن به سلطه واشنگتن و ایجاد جهانی چند قطبی در حرکت است.

آمریکای بد عهد  که در طول سالیان متمادی نشان داده که به هیچ یک از تعهدات خود پایبند نیست ؛ در این اندیشه است که ایران اسلامی همچون عربستان و امارات یا شاهان دوره پهلوی، زیر سلطه او باشد، اما دیری نخواهد گذشت که پومپئو و اربابان نومحافظه کار او،همانند ریگان، آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

اظهارات وقیحانه  و مداخله جویانه آقای پومپئو درباره سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران، تلاش مذبوحانه ای برای انحراف افکار جهانی از نقض عهد آمریکا و خروج از برجام بود و جا دارد ما نیز در مقابل تهدیدات وزیر امورخارجه آمریکا، به تاسی از رهبر شجاع و فرزانه خود بگوئیم شما هم غلط می کنید آقای پومپئو.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 778800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    5 12
    دلم خنک شد.دستت درد نکنه
  • بدون نام ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
    5 9
    بازی های کامپیوتری جوان ناپخته را خوب اومدی، فهم آمریکائی ها در روابط سیاسی و دیپلماتیک همینقدره