ایرنا نوشت: سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز جمعه پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین با اشاره به تعهد کشورهای اروپایی به تامین خواسته ایران اظهار کرد که برای حفظ برجام اطمینان بیشتری حاصل شده است.

عراقچی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برحام به درخواست ایران برای بررسی خروج آمریکا از این توافق، عواقب خروج آمریکا و اینکه آیا بقیه اعضاء برجام قادر هستند این توافق را بدون آمریکا حفظ و منافع ایران را در برجام تامین کنند، برگزار شد.

وی افزود: قبل از این نشست، گروه کاری تحریم ها را تشکیل دادیم و جلسات متعدد کارشناسی هم با کارشناسان اتحادیه اروپا هم با کارشناسان سه کشور اروپا و کارشناسان چینی و روسی جلسات بسیار فشرده ای داشتیم؛ همینطور جلسه کمیسیون مشترک که سه ساعت به طول انجامید.

عراقچی ادامه داد: فکر می کنم که در مجموع جلسه خوبی بود از این جهت که تمامی اعضاء باقی مانده در برجام موضع کاملا متحد خودشان را در خصوص ادامه تعهداتشان در برجام اعلام کردند ؛ آنها همچنین از خروج آمریکا ابراز تاسف و اعلام کردند که تامین خواسته های ایران در برجام و عادی سازی همکاری های اقتصادی با ایران برای بقای برجام یک امر کاملا ضرور است.

وی گفت: انها بر تعهد خودشان به مذاکرات فشرده با ایران تاکید کردند، و تلاش دارند در زمینه های مختلفی از جمله نفتی و بانکی، بحث های مربوط به سرمایه گذاری و تجارت، بیمه، مالی و بانکی بتوانند به راهکارهای عملی برای تامین خواسته های ایران برسند.

معاون وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: نشست امروز ابراز اراده بسیار خوبی بود و موضع کشورهای باقی مانده در برجام کاملا متحد بود و تاکید کردند که خواهان ادامه برجام و تامین نظرات ایران در برجام هستند. طی چند هفته آینده مذاکرات ما در همه سطوح ادامه پیدا خواهد کرد که البته اولویت با سطح کارشناسی است که بتوانیم به یک جمع بندی برسیم و یک تصویر کاملا روشنی پیدا کنیم که ادامه مسیر چگونه خواهد بود و بعد جمهوری اسلامی ایران تصمیم خواهد گرفت که آیا در برجام باقی خواهد ماند یا خیر.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
    7 1
    متاسفانه اینها فقط نظر «دولتهای» اروپایی است نظر شرکتهاشون میتونه کاملا متفاوت باشه و اون موقع میگن ما نمیتونیم اونهارو اجبار کنیم . این کاملا قابل پیش بینی هستش.