۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴

حرف‌های تازه دکتر حسن روحانی در جمع ورزشکاران می‌تواند چراغ راه ورزش ایران و نقشه راهبردی مدیران ورزشی کشورمان باشد.

اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید: «اگر امید و نشاط در جامعه باشد، همه مشکلات قابل حل خواهد بود» دست مدیریت ورزش ما را در حمایت تام و تمام از تیم ملی فوتبال باز می‌گذارد. هرچند حالا دیگر برای حمایت از برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی خیلی دیر شده اما می‌توان با حمایت مادی و معنوی از ملی‌پوشان فوتبال، آن‌ها را با روحیه‌ای عالی و انگیزه‌ای بالا به مصاف حریفان قدرتمند‌شان فرستاد تا با عملکرد مثبت، در جامعه «امید» و «نشاط» تولید کنند.

شبی را به یاد بیاورید که تیم ملی ما سر به سر آرژانتین گذاشت و دنیا را به تحسین واداشت. شور و شوقی که در مردم ایجاد شد، یادتان هست؟ فوتبال بارها توانسته نظیر این شوق و ذوق را به جامعه هدیه کند و باز هم می‌تواند.

آن‌چه رئیس‌جمهور درباره ورزش بانوان هم به زبان آورد، همان است که رسانه‌های ورزشی می‌گویند؛ «اینکه بانوان ایران با حجاب در میادین ورزشی بدرخشند، تبلیغ است، نه ضدتبلیغ.»

بله، اگر از دیوارهای بلند سوءتفاهم و سوءتعبیر عبور کنیم و در فضایی به دور از هیاهو، به ورزش بانوان نگاه بیندازیم، هیچ ابزاری به اندازه ورزش نمی‌تواند به دنیا ثابت کند بانوی ایرانی خلاف تبلیغ غربی‌ها، از معادلات و مناسبات جامعه ما حذف نشده است.

متأسفانه هنوز هم عده‌ای ورزش و به ویژه فوتبال را «اسباب زحمت» می‌بینند و ورزش بانوان را «معضل» تلقی می‌کنند اما آن‌چه بالاترین مقام دولت ایران در جمع ورزشی‌ها گفت، می‌تواند نقطه شروع برای تغییر این نگرش باشد.

* این یادداشت در سرمقاله ۳ خرداد روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 779940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =