ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: مصرف سرانه برق خانگی در این استان سالانه 11 هزار و 640 کیلووات است که این آمار بالاترین میزان مصرف برق در کشور را نشان می دهد.

امرالله پاراد  در نشست بررسی وضعیت برق استان بوشهر افزود: این استان با وجود اینکه 1.2 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده سهم آن از پیک بار مصرف برق کشور بیش از سه برابر و به میزان 3.5 درصد و سرانه مصرف خانگی آن در سال نیز 11 هزار و 640 کیلووات است.

وی یادآورشد: سال گذشته در اوج گرما پیک توزیع مصرف برق در استان بوشهر یکهزار و 608 مگاوات و پیک کل مصرف برق استان بوشهر نیز در مرداد ماه به میزان یکهزار و 930 مگاوات ثبت شد.

پاراد با اشاره به وجود 447 مشترک برق خانگی در استان بوشهر اظهار کرد: 80 درصد برق مصرفی استان بوشهر در بخش سرمایشی و بویژه کولرهای گازی است که پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق در تابستان امسال نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش داشته باشد.

وی تاکید کرد: چنانچه دمای کولرها بین 23 تا 26 درجه سانتیگراد تنظیم شود می توان براحتی میزان پیک مصرف برق در استان بوشهر را که اوج آن در سال گذشته به میزان یکهزار و 608 ثبت شد را به میزان 20 درصد کاهش داد.

پاراد با اشاره به کاهش خاموشی‌ها در استان اظهار کرد: بر اساس برنامه چشم‌انداز 1404 خاموشی‌ها در شبکه برق رسانی استان بوشهر به ازای هر مشترک در سال به 80 دقیقه کاهش می‌یابد و تلفات برق به 8درصد و میزان مراجعه های مشترکان نیز باید به صفر برسد.

وی ادامه داد: آلودگی ناشی از ریزگردها و مه نمکی مناطق ساحلی مانند استان بوشهر استهلاک تجهیزات و شبکه را بسیار بالا برده که این امر می طلبد اعتبار نوسازی شبکه و تجهیزات برق استان بوشهر افزایش یابد.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =