۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۵

ایسنا نوشت: امیر کویت دیروز در کاخ خود میزبان رهبر جریان صدر عراق بود و دو طرف درباره روابط دو کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.




به گزارش خبرگزاری آناتولی، صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت در کاخ "دسمان" این کشور با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و رئیس ائتلاف "سائرون" دیدار کرد، این دیدار بنا به درخواست رسمی از سوی کویت بوده و دو روز به طول می‌انجامد.

دفتر رسانه‌ای صدر در بیانیه‌ای بدون اعلام جزئیات این سفر اعلام کرد، وی با هدف تحکیم روابط میان دو کشور وارد کویت شده است.

بنا بر این بیانیه دو طرف در این دیدار "روابط دوستانه میان دو کشور و راه‌های تحکیم روابط و همکاری مشترک سازنده" را مورد بررسی قرار دادند.

یک منبع نزدیک به جریان صدر تصریح کرد، سفر مذکور در چارچوب تلاش‌ها برای رفع شکاف میان عراق و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که به دنبال حمله رژیم سابق عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ایجاد شده، صورت گرفته است.

این منبع افزود، صدر از طریق دولت آتی شرایط را به سمت بهبود روابط با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سوق داده و تعادل را در روابط خارجه عراق میان ایران و کشورهای عربی محقق می‌کند.

منبع مذکور ادامه داد: صدر معتقد است که عراق باید روابط متعادل با همه را حفظ کند تا آزادی خود را در اتخاذ تصمیماتش براساس منافع خود و نه براساس منافع کشورهای همسایه تضمین کند.

رهبر جریان صدر در این دیدار بر تشکیل دولت ملی تاکید کرد که حافظ حقوق همه اقشار جامعه باشد.

امیر کویت نیز پیروزی ائتلاف "سائرون" در انتخابات را به مقتدی صدر تبریک گفت.

همچنین قرار است صدر با دیگر رهبران برجسته کویت به منظور بررسی روابط آتی میان عراق و کویت دیدار داشته باشد.

فهرست صدر در انتخابات پارلمانی اخیر عراق با کسب ۵۴ کرسی از ۳۲۹ کرسی رتبه نخست را به دست آورد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =