گالری ها و نگارخانه‌های تهران در دومین هفته از خردادماه با هشت افتتاحیه به استقبال علاقه‌مندان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین جمعه از خرداد برای دوست‌داران هنرهای تجسمی همان‌طور که انتظار می‌رفت ایده‌آل نبود و پرونده گالری گردی این هفته با هشت افتتاحیه بسته شد.

البته هم‌زمانی خرداد با ماه رمضان در تعداد کم افتتاحیه‌ها بی تاثیر نبوده و این هفته هم به دلیل تعدد روزهای تعطیل و شب های قدر بیشتر گالری داران تصمیم به افتتاح و برگزاری یک نمایشگاه جدید نداشتند. ولی این روند کاهشی در هفته‌های گذشته هم سابقه داشته است.

در این هفته همچنین علاقه‌مندان فرصت دارند تا از 22 نمایشگاهی که از هفته‌های پیشین همچنان برپا هستند، دیدن کنند.

وضعیت ناامید کننده تنوع گونه‌های هنری مورد استفاده در نمایشگاه‌ها هم به شکلی جدی در این هفته تداوم داشته و تنها شاهد نمایشگاه‌هایی از هنرهای نقاشی و عکس هستیم.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار هنری و تاریخی هم تنها چند روز فرصت دارند تا از نمایشگاه «لوور کوچک» دیدن کنند. این نمایشگاه تا 18 خرداد در موزه ملی میزبان دوستداران هنر خواهد بود.

نکته جالب توجه این هفته، حضور همچنان پرشور نمایشگاه های گروهی است که با وجود آنکه شاهد افت شدید افتتاحیه ها هستیم همچنان حضور پررنگی در گالری گردی دارند.

به مرور جزییات نمایشگاه‌هایی که این جمعه (11 خرداد) افتتاح می‌شوند، می‌پردازیم.

گالری اُ: نمایشگاه عکس سینا برومندی با عنوان «اکولوکیشن» 11 خرداد تا پنجم تیرماه برگزار می‌شود.

گالری ثالث: نمایشگاه نقاشی تاها حامد با عنوان «بوسه دزدانه» 11 خرداد تا 22 تیرماه میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گالری گویا: نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «طبیعت» 11 تا 23 خرداد برپا می‌شود.

خانه هنرمندان: طبق سنت هرساله خانه هنرمندان ایران، در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه مهمانی هنر در تمام فضای خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود که ششمین دوره این نمایشگاه به موضوع طراحی اختصاص دارد.

در این نمایشگاه که آثار آن توسط امیر سقراطی انتخاب و گردآوری شده است، ۲۴۰ اثر از ۶۶ هنرمند معاصر ایران مانند علی اکبر صادقی، منوچهر معتبر، فرشید ملکی، منوچهر صفرزاده، فرشید مثقالی، بهزاد شیشه گران، علی نصیر، کریم نصر، علی خسروی، نیلوفر قادری نژاد، شهرام کریمی، مهدی حسینی، نعمت لاله یی، محمدعلی بنی اسدی و ... در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه جمعه ۱۱ خرداد ماه ساعت ۱۷ در تمام نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۲ خرداد برپا خواهد بود.

گالری ایده: این گالری از پنج‌شنبه میزبان پرفورمنس «در آستانه» بر اساس شعر احمد شاملو با طراحی علیرضا حمیدین خواهد شد.

این اجرا که بر اساس شعری از احمد شاملو است با طراحی و کارگردانی علیرضا حمیدین و صدا پیام دهکردی، فرانک یوسفی و علیرضاحمیدین و با بازی فاتیما افتخاری، مهرشاد الکایی، محمد شریفی، مونا عاقل‌نژاد، تینا عاقل‌نژاد، نیما قاسم‌زاده، کسری معماری، سینتیا سرکیس وارطانیان و شبنم عبداللهی اجرا خواهد شد.



گالری آتشزاد: نمایشگاه گروهی نقاشی و عکس با عنوان «تجربه های متفاوت» به گردآوری فرانک محبی 11 تا 20 خرداد ماه برپاست.

گالری هفت ثمر: نمایشگاه گروهی ماسک با عنوان «این من نیستم» به کوشش مهسا قاسمی و رضا شاه حسینی 11 تا 23 خرداد ماه برپا می‌شود.

گالری آیریک: نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با نام «فصل رنگ» از 11 تا 17 خرداد پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =