۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
 ابداع روشی برای بازسازی مینای دندان

ایرنا به نقل از تلگراف نوشت: محققان انگلیسی ماده‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند به بازسازی مینای دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان یا حساسیت آن در آینده کمک کند.

مینای دندان که بخش خارجی دندان را می‌پوشاند، سخت‌ترین بافت بدن است و می‌تواند در برابر درجه حرارت‌های زیاد، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های اسیدی مقاومت کند و به دندان کمک می‌کند تا برای دهه‌ها در بدن باقی بماند.

اما مینای دندان برخلاف سایر بافت‌های بدن زمانی که از بین می‌رود قادر به رشد دوباره نیست و باعث بروز درد و از دست رفتن دندان در حدود 50 درصد از جمعیت جهان می‌شود.

اکنون محققان دانشگاه «کوئین مری» لندن می‌گویند که روش جدیدی برای رشد ماده «مینرالیزه» ابداع کرده‌اند که می‌تواند زمینه را برای بازسازی بافت‌های سخت مانند مینای دندان و استخوان هموار سازد.

دکتر شریف الشارکاوی دندانپزشک و نویسنده اول این مقاله گفت: این موضوع بسیار هیجان‌انگیز است زیرا سادگی و قابلیت پذیری پلت فرم کانی سازی فرصت‌هایی را برای درمان و بازسازی بافت‌های دندانی باز می‌کند.

کارشناسان معتقدند که کار آن‌ها که در مجله علمی Nature Communications منتشر می‌شود این پتانسیل را دارد که در روش‌های مختلفی در پزشکی بازساختی مورداستفاده قرار گیرد.




5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =