آگاه سازی نسبت به عوارض سو مصرف اعتیاد از مهمترین راههای پیشگیری از اعتیاد است

کارگاه پیشگیری از اعتیاد توسط کمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان پلدختر با حضور سرهنگ عبدالوند فرمانده انتظامی ،رئیس کمیته امداد و پرسنل در محل نماز خانه این نهاد برگزار شد.

اسما اسماعیل پور :به گزارش خبرآنلاین لرستان، سرهنگ صفر عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر ، مدرس اين کارگاه با معرفي انواع مخدرهاي رايج، به بیان علایم و نشانه‌ها و مشکلات ناشی از مصرف پرداخت و اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی با شيوع قابل توجه و سهولت مصرف،به خطري جدي براي نسل جوان تبديل شده است.

وی پیشگیری از اعتیاد را مستلزم افزایش آگاهی و کسب دانش و مهارت دانست و افزود: اعتیاد سرمنشاء بسیاری از آشفتگی ها، و از هم گسیختگی های اجتماعی هم چون طلاق، نزاع های خانوادگی و .. است.

سرهنگ عبدالوند بابیان اینکه آموزش و آگاه‌سازی نسبت به عوارض سوءمصرف مواد مخدر از مهم‌ترین راهبردها در امر پیشگیری از اعتیاد در بین افرادجامعه است، خاطر نشان کرد : پیشگیری به‌عنوان کم‌هزینه‌ترین وتأثیرگذارترین اقدام در جهت جلوگیری از ابتلای افراد به اعتیاد محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت : اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یک آسیب بزرگ اجتماعی علاوه بر اینکه جوانان و خانواده های بسیاری را مورد هدف قرار داده سبب بروز ناهنجاری های اجتماعی و از هم پاشیدگی خانواده ها شده و باید با اطلاع رسانی دقیق وآموزش های به موقع از شیوع این پدیده شوم در جامعه جلوگیری شود.

نبی الله ناظری رئیس کمیته امداد پلدختر ارتقای آگاهی جامعه هدف از آثار و عوارض سوءمصرف انواع مواد مخدر، رفتارهای پرخطر و پیامدهای منفی جسمانی و روانی آن و ارتقای آگاهی در مورد عوامل زمینه‌ساز و آشکارکننده اعتیادبه مواد به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی- اجتماعی را از اهداف برگزاری این کارگاه برشمرد.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی مددجویان و فرزندان آنها با عوارض و خطرات انواع مواد مخدر مورد استفاده در جامعه آشنا و روش های پیشگیری و چگونگی مقابله با آنها را فرا گرفتند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =