مدیرکل زندان‌‌های آذربایجان‌غربی گفت: ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی ۵۰۰ میلیون ریال در حاشیه جشن گلریزان زندان مرکزی ارومیه آزاد شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، میر علی‌اکبر بنی‌هاشمی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان برگزار شده در زندان مرکزی ارومیه با حضور جمعی از خیران مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد، اظهار کرد: این میزان کمک مردمی به ستاد دیه آذربایجان‌غربی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اول ماه رمضان تا به امروز در بین شهرستان‌های استان بیشترین میزان را داشته است ولی این رقم در مقایسه با مراکز استان‌های دیگر از جمله تبریز با ۳۰ میلیارد ریال و شیراز با کمک ۵۰ میلیارد ریالی رقم ناچیزی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه در حاشیه مراسم جشن گلریزان زندان مرکزی ارومیه ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با بدهی مالی برابر با ۵۰۰ میلیون ریال آزاد شدند، اضافه کرد: ۶ نفر از این زندانیان اهل ارومیه، چهار نفر از خوی، سه نفر هم اهل بوکان و یک نفر هم از سلماس بودند.

بنی هاشمی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سلماس هم رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال جمع‌آوری شد، ادامه داد: از این تعداد ۵۰۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به صورت تعهدی بوده است و نیز از سوی شهرداری سلماس و کهنه شهر نیز دو قطعه زمین برای آزادی زندانیان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سلماس ۴۸ زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک‌های مردمی هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۴۱ نفر مربوط به بدهکاران جرایم مالی، ۶ نفر بدهکاران پرداخت مهریه و یک نفر نیز بدهکاران پرداخت دیه منجر به فوت شدند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =