باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا به دلیل کمک به تروریست‌های داعش به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک٬ یک نظامی سابق آمریکایی احتمالا به دلیل کمک به گروه تروریستی داعش به ۱۵ سال حبس محکوم می شود.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا درباره «ایوریت آرون جیمسون»، تفنگدار دریایی سابق ارتش آمریکا، آمده است: بنا به اسناد دادگاه٬ جیمسون به یگان تفنگداران نیروی دریایی آمریکا پیوست و در آنجا آموزشهای پایه دید؛ اما سرانجام به علت پنهان‌کاری‌اش درباره بیماری آسم خود از نیروی دریایی اخراج شد.

بیانیه وزارت دادگستری با اشاره به اینکه جیمسون ۲۶ ساله با اتهام‌های مختلفی روبرو است، به نقل از وی افزود:‌ او در ساخت مواد منفجره مهارت خاصی دارد و حتی قصد داشت در یک حمله از این مواد استفاده کند.

بنابر اعلام این بیانیه، این نظامی سابق آمریکایی قصد داشت به منظور افزایش تلفات بیشتر با استفاده از مواد منفجره در یک مکان پرجمعیت در شهر نیویورک موجب هراس مردم شود و سپس آنها را هنگام فرار به ضرب گلوله هدف قرار دهد.

به نوشته اسپوتنیک٬ «لاورنس اونیل»، قاضی منطقه‌ای آمریکا، قرار است در تاریخ 4 سپتامبر حکم محکومیت جیمسون را صادر کند و با توجه به شواهد موجود در پرونده این متهم احتمالا به ۱۵ سال حبس محکوم می‌شود و پس از آن نیز به صورت مشروط و تحت نظارت نیروهای امنیتی آزاد خواهد بود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =