۰ نفر
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
عسکری: به پرچم کشورم عرق دارم

مهران عسکری می‌گوید: «دوست نداشتم رو در روی پرچم ایران مبارزه کنم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،همسر او"نور"ترکیه ای است و به گفته خودش تمرین دادن به همسرش و پیشرفت چشمگیری که او داشت،باعث شد تا نگاه ها در ترکیه به سمت او جلب شود تا عسکری امروز هدایت تیم ملی این کشور را عهده دار شود.برای دقایقی با عسکری هم کلام شدیم تا او از اتفاق جدیدی که در زندگی اش افتاده حرف بزند.

چه اتفاقی افتاد که ترکیه ای ها به این نتیجه رسیدند که با شما وارد مذاکره شوند؟
بیش از یک سال با همسرم در ترکیه تمرین می کردم و به نظرم در این مدت مسئولان فدراسیون عملکرد من را زیر نظر داشته اند.خدا را شکر می کنم که در این مدت هم تمرینات خوبی داشتیم و مدال های خوبی را با همسرم به دست آوردیم.مثل طلای قهرمانی جهان،طلای گرندپری و ....

ظاهرا از شما خواستته بودند که برای تیم ملی تکواندوی ترکیه هم بازی کنید اما ...
بله.

و قبول نکردید؟
دوست نداشتم در قالب یک کشور دیگر مقابل کشور خودم بازی کنم.بحث مربیگری فرق می کند.همین الان خیلی از مربیان ما در کشورهای دیگر مشغول هستند.یا مثلا در رشته های دیگر مربیان مختلفی داریم که در کشورهای همسایه و ...فعالیت می کنند.من به ایران و پرچم کشورم عرق دارم و دوست نداشتم رو در روی پرچم ایران مبارزه کنم.

الان شما را سرمربی تیم ملی ترکیه بدانیم؟
نه بحث سرمربیگری فعلا نیست ، من در قسمت اول به عنوان مربی بدنساز کنار تیم هستم ، اما در کارهای فنی هم نظرم را می گویم،ولی باز هم به شخصه متمرکز‌بودن روی "‌نور" برای خودم از اهمیت بیشتری برخوردار است ، چرا که اختیار ۱صد در صدعمل هنوز به من واگذار‌نشده و این تغییر زمان بر و حساس هست.

در حال حاضر اوضاع تیم ملی ترکیه چطور است؟
آنها روند خوبی را طی می کنند.برگشت این تیم به روزهای خوب گذشته زمان زیادی نیاز دارد. باید ببینیم در آینده چقدر اختیار عمل به من می دهند که بتوانیم برای بهبودی کار این تیم تلاش کنند. البته پتانسیل آنها بالا  ولی تمرین کمی دارند. در شرایط فعلی که روی آمادگی جسمانی آنها کار می کنیم.

وضعیت همسرتان چطور است؟او می تواند در فصل جدید تکواندو باز هم مدال بگیرد؟
متاسفانه "نور" در چین آسیب دید و مجبور شدیم کمی محتاط تر پیش برویم.با این حال برنامه ریزی ای که کرده بودیم جواب داد و در مسابقات اسپانیا، انتخابی گرنداسلم ۲۰۱۸ و قهرمانی اروپا  با همین وضعیت آسیب دیدگی به مدال دست پیدا کردیم.هدف اصلی ما طلای قهرمانی جهان و طلای المپیک ۲۰۲۰ است.

نظر شما درباره تیم ملی ایران چیست و البته انتخاب فریبرز عسگری.
من اخبار و مسائل مربوط به تکواندو ایران را پیگیری می کنم. باید بگویم زمانی که تیم را تحویل گرفت، فرصت زیادی برای آماده سازی در اختیار نداشت.نزدیک بازی های آسیایی هستیم و من از ههه بزرگان تکواندو می خواهم حالا که زمان انتقاد نیست همدل شوند و از تیم ملی حمایت کنند.امیدوارم تیم ملی کشورم در همه مراحل موفق باشد.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    1 0
    آفرین به احساس بزرگت