۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

نسنیم گزارش داد: عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۷ ارائه کرد.

 غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ابلاغیه افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ توسط دولت، گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ نظر مجلس درباره افزایش حقوق این بود که افرادی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند حداقل افزایش حقوق ۲۰ درصد و افرادی که بیش از یک رقمی دریافت می‌کنند حداکثر یک درصد افزایش حقوق داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش ۲۰ تا یک درصدی حقوق به صورت پلکانی معکوس اعمال می‌شود، افزود: دولت کارکنان را به چند گروه حقوقی تقسیم کرده که اختیار میزان افزایش درباره هر گروه نیز دولت تفویض شده است که به عنوان نمونه اگر فردی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گیرد و یا بیشتر چه میزان افزایش حقوق داشته باشد.

وی ادامه داد:مجلس محدوده بازه حقوقی را در بودجه برای دولت مشخص شده کرده است؛ اما دولت مدعی بود که انشاء بودجه به نحوی بوده که برداشت دولت متفاوت است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استفساریه بودجه مجلس درباره افرایش حقوق کارکنان در سال جاری، به خانه ملت یادآور شد: بر این اساس مجلس اصلاحیه‌ای درباره انشاء اعمال کرد که برای پایین‌ترین حقوق ۲۰ درصد و بالاترین حقوق یک درصد اعمال می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال ۹۷ افرادی که بالای ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق نخواهند داشت و برخی گروه‌های درآمدی همانند وزرا و نمایندگان مجلس نیز مشمول افزایش حقوق نمی‌شوند.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    30 32
    اونهایی که بالای 5 میلیون میگیرند اکثرا سابقه شون بالاست و قطعا هزینه هاشون هم بالاتره من نمیدونم این چه قانونیه که از یک فرد با تجربه و با سابقه بالا کم میکنه و به یک فرد تازه استخدامی با حقوق پایین اضافه میکنه ما هم وقتی تازه استخدام شده بودیم حقوقمون سالها پایین بود اما کسی حمایتی نکرد و سالها صبر کردیم تا به این سطح حقوق رسیدیم و الان متاسفانه حقمون خورده میشه
    • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      1 0
      اونهایی که پنج تومن می گیرن هزینه هاشون بالاست یعنی اونها چی می خورن و مردم عادی چی می خورن .چرا خودت رو تافته جدا بافته می دونی .همه باید شرایط موجود رو درک کنند ، تاحالا کجا بودی که هزینه بقیه بالا بود
    • کدخدا GB ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      1 0
      کانملا موافقم . این افراد اکثرا با مدارک دکتری استخدام شده اند و باید تفاوتی بین کسی که بیش از 20 سال از عمرشون رو صرف درس و پژوهش کردند باشه با این وضع قانون گذاری مرز باریکی بین افراد در سمت های مختلف خواهد بود که خود عواقبی در پی خواهد داشت. از طرفی هم با این افزایش تورم و قیمت ها هزینه ها برای همه به یک نسبت افرایش یافته.
    • بی نام DE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      0 0
      اونی که سابقه اش بالاست در آستانه بازنشستگیه و باید تمرین حقوق کم بکنه
    • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      0 0
      این دولت و مجلس هستند که خلاف قانون برنامه ششم عمل می کنند، طبق قانون مورد اشاره حقوق باید بر اساس تورم افزایش یابد ،یعنی تورم امکسال 8یا 9 درصد اعلام شده ،که میشود حداقل افزایش و حداکثر بیست درصد.انما شما امروز وقتی میوه و مواد غذایی و دارو و ... میخرید گران شده، تا می پرسی چرا می گویند دلار گران شده خودرو گران میشه چون دلار گران شده، هتل و بلیط و ... چون دلار گران شده بنزین را میخان گران کنند می گویند دلار گران شده وسایل یدکی هم دلار می خورد. قدرت خرید ریال پول ملی حداقل 50 درصد تضعیف شده ،اونوقت شما بین صفر تا 20 درصد حقوق ها را افزایش می دهید؟
    • امید A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
      4 1
      شما که همیشه حق کارمند رو میخورید آقای به اصطلاح باسابقه و مسئول.
  • بی نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    2 0
    فعلا حقوق خرداد رو هم با حکم قدیم میدن کسیم نیست به دیگه چرآااااااااآااااااااااااااااااا
  • امیر A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    1 0
    یکسان سازی حقوق ها خیلی مهمه اما هیچ وقت اجرا نمیشه،یعنی رییسان اجازه نمیدهند.
  • بی نام GB ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    4 0
    هیچ گونه منطقی در افزایش پلکانی معکوس حقوق وجود ندارد.