جمعه 1 تیر 1397
سه شنبه 22 خرداد 1397 - 08:41:00 چاپ

عمر طاعون هزار سال بیشتر از تصور قبلی است

دانش > پزشکی - محققان آلمانی بر اساس یافته‌های جدید معتقدند عمر طاعونی که ما امروز می‌شناسیم 1000 سال قدیمی‌تر از تصور قبلی است و سن آن بیش از 4 هزار سال باید باشد.

به گزارش خبرآنلاین، دانشمندان موسسه تحقیقات مکس پلانک در«ینا» آلمان، بر اساس اجساد 3800 ساله کنارِهم دفن شده دو نفر که در روسیه کشف شدند؛ این فرض را ثابت کرده‌اند که باید عمر طاعون هزار سال قدیمی‌تر از تصور قبلی بشر باشد و شیوع این بیماری به اوایل عصر برنز می‌رسد. {لینک}

نظر این محققان در مجله nature Communications به چاپ رسیده است.{لینک}

یـِرسینیا پستیس (Yersinia pestis) یا مرگ سیاه، باکتری‌ای از سرده‌ٔ یرسینیا است که عامل بیماری طاعون بوده و در اواسط 1300 میلادی منجر به مرگ میلیون‌ها نفر در اروپا شد.

نکته قابل‌ذکر اینکه طاعون در جهان همچنان قربانی گرفته و بین 2010 تا 2015 حدود 3248 نفر آلوده به این باکتری شدند که در این میان مرگ 584 نفر از آنان تائید شد.