ایرنا نوشت : فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از افزایش 300 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

سردار غلامعباس غلامزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 13 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی در استان کشف و ضبط شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل 3 کیلوگرم بوده ا ست.
وی از اجرای 18 طرح پاکسازی نقاط مختلف استان از جمله محورهای مواصلاتی و نقاط آلوده خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 805 نفر در رابطه با توزیع و حمل مواد مخدر در استان دستگیر شدند.
سردار غلامزاده افزود: در این مدت بیش از 895 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که از این میزان 475 کیلوگرم در محورهای مواصلاتی و 218 کیلوگرم در مناطق آلوده و مابقی از خرده فروشان بوده است.
وی به مبارزه همه جانبه با مواد مخدر در استان به عنوان یکی از مهمترین برنامه های سالجاری اشاره کرد و گفت: پاکسازی نقاط آلوده از دیگر برنامه های نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شناسایی نقاط آلوده و پر خطر و در معرض آسیب اعتیاد استان افزود: هم اکنون در استان معضل اعتیاد در مناطق مختلف به خصوص مناطق آلوده در حال مخفی کاری است که این امر در گسترش فعالیت قاچاقچیان نقش مهمی دارد.
اقبال عباسی گفت: آگاه سازی اهالی مناطق آلوده و بکارگیری معتمدان و تشکلهای مردمی در این مناطق در حوزه پیشگیری از اعتیاد و پاکسازی این مناطق موثر است.
وی گفت: دستگاههای متولی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نیز باید با اجرای طرح های مختلف در راستای جلوگیری از مهاجرت این افراد به مناطق پاک و دیگر مناطق استان جلوگیری کنند.
وی به ایجاد خانه عالم در 2 منطقه آلوده تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در راستای پیشگیری از اعتیاد موثر است.
دادستان عمومی و انقلاب استان چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست گفت: شناسایی مناطق آلوده استان به مواد مخدر از3 سال گذشته تا کنون آغاز و طرح ها و برنامه های مختلف در این مناطق اجرا شده است.
علیرضا علیمحمدی افزود: ایجاد اشتغال پایدار و رفع مشکلات فرهنگی یکی ازراه های مقابله با این پدیده در این مناطق پر خطر دراستان است که همکاری دستگاهای مختلف را می طلبد.
وی گفت:نبود انسجام بین نهادهای فرهنگی و نهادهای مختلف منجر به از هم گسیختگی و ناهنجاری در این مناطق شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال وبختیاری با اشاره به سالروز مبارزه با مواد مخدر از یکم تا ششم تیرماه افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و پیشگیری در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر از مهمترین برنامه های این هفته در استان است.
سید قدیر مرتضوی افزود: برگزاری همایش استانی گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، تقدیر از خانواده 26 شهید حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجرای برنامه های فرهنگی در نقاط مختلف شهر به خصوص اماکن عمومی از دیگر برنامه های این هفته در استان است.
وی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با حضور سازمانهای مردم نهاد و تشکل های مردم را از راه های مبارزه با گسترش مواد مخدر عنوان کرد و گفت: توانمند سازی و آموزش مردم از دیگر سیاستهای مبارزه و مقابله با این پدیده است.
گفتنی است ، سال گذشته بیش از 2 تن انواع مواد مخدر در استان چهارمحال وبختیاری کشف و ضبط شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =