دیدار مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان با رایزن فرهنگی چین در ایران

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برای تبادل نظر و دعوت از نمایندگان کشور چین برای حضور در اولین جشنواره بین المللی عشایری جاده ابریشم در استان سمنان، با رایزن فرهنگی چین دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» امروز و در این دیدار با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی عشایر در شهرستان مهدیشهر واقع در استان سمنان، گفت: این استان در حال رایزنی با نهادها و مقامات خارجی برای برگزاری باشکوه این جشنواره است.
وی خواستار همکاری کشور چین در برگزاری جشنواره بین المللی عشایر و رویدادهای مشترک، انجام تبادلات موزه ای، تبلیغ و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان در چین، جذب سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در پروژه های گردشگری استان و ... شد.
جهانشاهی با اشاره به عبور جاده ابریشم از استان سمنان، گفت: این مسیر با وجود بیش از 30 کاروانسرا یکی از پرترددترین مسیرهای جاده ای ایران در حوزه حمل و نقل و ترانزیت و گردشگری است و باید از این قابلیت بهره برداری شود.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه تمرکز بر روی جاده ابریشم برای توسعه گردشگری استان سمنان جدی است، افزود: این اداره کل در صدد ثبت جشنواره بین المللی عشایر جاده ابریشم در تقویم سازمان جهانی گردشگری است.
رئیس بخش امور فرهنگی سفارت چین در ایران نیز با بیان اینکه به تبادل فرهنگی و توسعه گردشگری در ایران و استان سمنان علاقمند است، گفت: به زودی به استان سمنان سفر می‌کند.
«دو شیاو چین» خواستار معرفی هر چه بیشتر استان سمنان به گردشگران چینی شد و گفت: معرفی استان، می‌تواند زمینه جذب گردشگران را فراهم کند.
نخستین جشنواره بین‌المللی عشایر جاده ابریشم با هدف ارتقای جایگاه شهرستان مهدی‌شهر و برندسازی محصولات تولیدی در این شهرستان، امسال برگزار می‌شود

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =