با احداث سالن استاندارد، کمپ دائم تیم ملی به چهارمحال و بختیاری داده می‌شود

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: تعهدات این فدراسیون شامل ایجاد کمپ دایم تیم ملی و پایگاه استعدادیابی کشور به چهارمحال و بختیاری داده شده است که در صورت احداث سالن استاندارد در استان، این تعهدنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،  مسعود سلیمانی در مجمع انتخابات رئیس هیات اسکواش این استان ادامه داد: طی سال جاری این فدراسیون با صندوق کارآفرینی امید برای دایر کردن سالن های اسکواش در سراسر کشور تفاهم نامه امضا کرده است.
سلیمانی افزود: براساس این تفاهم نامه، به ورزشکاران اسکواش باز که قصد ایجاد سالن اسکواش را دارند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت اختصاص خواهد یافت.
به گفته وی، هدف از این تفاهم نامه ایجاد اشتغال برای جوانان بخصوص ورزشکاران این رشته برای دایر کردن سالن اسکواش است.
رییس فدراسیون اسکواش گفت: اسکواش ایران به یکی از قدرت های بزرگ آسیا تبدیل شده و شانس زیادی برای کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا دارد.
وی به اعزام 5 اسکواش باز ایران به بازی های آسیایی جاکارتا برای نخستین بار اشاره کرد و گفت: اردوهای تیم ملی اسکواش در مجموعه ورزشی انقلاب انجام می شود و دو اسکواش باز خانم و سه ورزشکار مرد به مسابقات اعزام می شوند.
سلیمانی افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع از سطح دریا می تواند اردوبام تیم ملی اسکواش در رده های سنی مختلف باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز در این انتخابات گفت: برگزاری طرح های استعداد یابی و توجه به جذب مخاطبین برای رشته ورزشی اسکواش در چهارمحال و بختیاری باید اولویت رئیس هیات استان باشد.
حمید کریمی عمر این ورزش در چهارمحال و بختیاری به 7 سال می رسد اما متاسفانه هیچ زیر ساخت، مربی و داوری در استان فعال نیست بر همین اساس در گام اول اماکن ورزشی استان را که قابلیت راه اندازی این رشته دارند شناسایی خواهیم کرد.
وی سرمایه گذاری در پارک ها و فضاهای عمومی را بسیار مهم دانست و با اشاره به جذابیت های این رشته ورزشی اضافه کرد: با راه اندازی اسکواش در پارک ها، قطعا می توان در زمینه همگانی کردن و حرکت به سمت ورزش قهرمانی اقدام کرد.

گفتنی است ، در این نشست احسان فروزنده به عنوان رئیس هیات اسکواش چهارمحال و بختیاری به مدت 4 سال انتخاب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =