تسنیم نوشت: سرمربی تیم ملی کشورمان در گفت و گو با یک سایت انگلیسی از دوران جالب حضورش در جمع تیم آسیایی سخن گفت.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان در گفت و گو با سایت انگلیسی GQ از دوران حضورش در ایران به عنوان روزهای دشوار و  البته هیجان‌انگیز نام برد.

 او اظهارات خود را با صحبت درباره بازی با تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی 2014 شروع کرد: از نتیجه آن بازی شگفت‌زده شدم. 2 نفر نتیجه نهایی را رقم زدند؛ لیونل مسی با آن گل زیبای دقایق پایانی و البته داور که پنالتی واضح ما را ندید.ما می‌توانستیم پیروز شویم و آرژانتین پس از اخراج زابالتا، 10 نفره میدان را ترک کند.حالا دیگر از آن زمان سال‌ها گذشته و ماجرا به تاریخ پیوسته است. امیدوارم بازیکنان من با همان انگیزه و اشتیاق آن بازی وارد کارزار جام‌جهانی 2018 شوند.حالا نسبت به آن دوران، تیم من متفاوت شده و بازیکنانم در اروپا می‌درخشند.ایران در حال حاضر تهاجمی‌تر شده و هر چند بابت 2 گل خورده در بازی آخر مقدماتی مقابل سوریه ناراحت شدم اما خوشحالم که به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آوردیم.

کی‌روش در ادامه درباره از رویای قهرمانی در دوره آتی جام‌ملت‌های آسیا گفت و افزود: در ژانویه 2019 با تمام قدرت راهی جام‌ملت‌های آسیا خواهیم شد و قطعا برای کسب جام می‌جنگیم.فرصت بی‌نظیری برای رشد و یادگیری فردی و تیمی فراروی تیم من قرار دارد.با قدرت، لذت  و غرور وارد جام‌جهانی می‌شویم و برای قهرمانی آسیا می‌جنگیم. وقتی از قرعه تیم ملی ایران مطلع شدم با خودم گفتم خدای من در چه گروهی قرار گرفته‌ایم و باید با تیم‌هایی سطح بالا بازی کنیم. به هر حال بازی در جام‌جهانی دشوار است و کسی انتظار ندارد با تیمی در حد استانداردهای اتیوپی مواجه شود! اسپانیا و پرتغال مدعی قهرمانی هستند. اسپانیا با فوتبال زیبای خودش، توپ، فضاها و زمان را از آن خودش می‌کند و در هر دقیقه بازی خطرناک جلوه می‌کند.بازی با این تیم دشوار است چون نه فقط فضا و توپ را در اختیار می‌گیرد بلکه فشار زیادی هم به رقبا وارد می‌کند.مراکش به عنوان بهترین تیم حال حاضر قاره آفریقا یک تیم اروپایی به نظر می‌رسد چون اکثر بازیکنان در قاره سبز رشد کرده‌اند. بازیکنان این تیم در پیشرفته‌ترین قاره دنیا در فوتبال، توپ می‌زنند.بازیکنان این تیم ذهنیتی قوی دارند و نکات خوبی را آموزش دیده‌اند.مراکش تیم قدرتمندی است اما ما برای اولین صعود ایران به جمع 16 تیم برتر می‌جنگیم و به حرف‌های آن‌هایی که می‌گویند حتی با تملک 60، 70 درصدی توپ هم شانسی برای موفقیت نداریم، توجه نمی‌کنم.

او درباره دلایل بازی‌های تدارکاتی اندک افزود: پیام من به دنیای فوتبال واضح بود؛ با بچه‌های من بازی کنید چون آن‌ها لایق آزموده شدن هستند.رقیبان نباید به مسائل غیرفوتبالی توجه کنند. جوانان من عاشق فوتبال هستند.ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و البته مشکلات تیم ملی کشورشان را درک می‌کنند. مردم می‌دانند ما در مرحله تغییر هستیم و به این فرایند احترام می‌گذارند.هر روز صبح به عشق پیروزی از خواب بیدار  می‌شوم و مایلم درچهارمین جام‌جهانی خودم به عنوان سرمربی بهترین نتایج را همراه ایران کسب کنم. خوشبختانه تمرینات ما بدون هیچ مشکلی انجام شد.از بی‌تفاوت بودن متنفرم و هرگز از وظیفه‌ای که به دوش من است، شانه خالی نمی‌کنم.شعار من، تلاش و گرفتن بهترین بازی از بازیکنانم است.

 او در ادامه از کاستی‌ها سخن گفت: به من بگویید کدام تیم بدون بازی دوستانه مناسب یا تمرین در فضای 60 متری به جام‌جهانی می‌رود؟ دشواری‌های کار در ایران مرا بیش‌تر عاشق تیم ملی کرد.این مشکلات مردم و بازیکنان را متحدتر کرده است. ایران لایق دیدن یک لبخند از دنیا به سمت خودش است.وقتی از تیم ملی پرتغال جدا شدم با فدراسیون فوتبال ایران تا جام‌جهانی 2014 به توافق رسیدم اما بیش از این تاریخ ماندنی شدم.حالا در روسیه به دنبال موفقیت هستم.فوتبال مرا به آفریقا، ژاپن، آمریکا و دیگر نقاط دنیا برد. دنیا از من تصویری درباره ایران می‌خواهد و در پاسخ می‌گویم مردم این کشور هم مانند سایر نقاط دنیا می‌خندند و گریه می‌کنند، می‌سازند و می‌نوازند. مادرها هر صبح بچه‌هایشان را به مدرسه می‌بردند و فوتبال به آن‌ها یاد داده به حواشی توجه نکنند.شغل من خوشحال کردن مردم ایران است. این کشور تمدنی غنی و کهن دارد. فوتبال در خون مردم کشور آسیایی وجود دارد . بازیکنان من واقعا لایق لذت بردن از موفقیت در جام‌جهانی روسیه هستند.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =