اجرای 5 پروژه آبخیزداری در شهرستان الیگودرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرای 5 پروژه آبخیزداری در شهرستان الیگودرز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، شیرزاد نجفی  گفت: اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی با هدف افزایش پوشش گیاهی، مقابله با فرسایش خاک ،کنترل سیل و رسوب و افزایش ذخایر آب زیرزمینی در سطح شهرستان الیگودرز در حال اجرا است .

 نجفی با اشاره به اینکه این پروژه ها در 5 حوزه آبخیز ، شول آباد ، خان آباد، رودبار، هوزیان و چغا گرگ اجرایی می شود ، اظهار کرد : این طرح ها در قالب عملیات مکانیکی و بیولوژیکی به صورت اجرای سازه های سنگی ملاتی و بادامکاری در مسیر سیلاب ها با صرف اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 830 میلیون ریال در حال اجراست.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش پوشش گیاهی، وسعت مراتع و جنگلها در حفاظت از آب و خاک خاطر نشان کرد: حفظ و ذخیره‌سازی نزولات جوی، جلوگیری از افت سریع آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال، فرآیند اجرای آبخیزداری است.

نجفی با بیان اینکه مقابله با خشکسالی، توسعه و بهبود کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی در کنار بهبود و توسعه زیست گاه‌های جنگلی، مرتعی و پناهگاه‌های حیات وحش از دیگر پیامد‌های عملیات آبخیزداری در لرستان است، بر لزوم توسعه حوضه‌های آبخیز در سطح استان تاکید کرد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =