تسنیم نوشت؛ مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: ۴۰۰۰۰ نفر از طلاب خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

محمدرضا فخاریان با اشاره به کاهش 10 درصدی اعتبارات بیمه سلامت در سال جاری اظهار داشت: متأسفانه با محدودیت‌های متعددی در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مواجه بوده و حتی تمام اعتباری که طبق قانون برای بیمه سلامت تصویب می‌شود، پرداخت نمی‌شود.

وی از بیمه 40 هزار نفر از طلاب خارجی خبر داد و افزود: بیمه‌شدگان از 100 کشور دنیا از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده و هزینه بیمه آن‌ها را مرکز مدیریت حوزه پرداخت می‌کند و دفتر نمایندگی در مرکز مدیریت حوزه به بیمه‌شدگان حوزی ارائه خدمات می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم ادامه داد: 70 هزار و 624 نفری که تحت پوشش بیمه اقشار بوده و با عنوان بیمه سلامت اقشار با صندوق اقشار بیمه سلامت حمایت می‌شوند از طرف سازمان بهزیستی و بنیاد شهید معرفی‌شده و هیچ‌گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

وی تعداد بیماران خاص استان را نیز 926 نفر اعلام کرد و گفت: بیمه سلامت بر طبق قانون مصوب پنج بیماری خاص هموفیلی، تلاسمی، دیالیز و همچنین ام‌اس و پیوند کلیه را تحت پوشش قرار داده و به ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازد و فراوانی این بیماران در استان قم به ترتیب372 نفر ام‌اس، 271 نفر بیمار دیالیز، 145 بیمار پیوند کلیه، 89 نفر تالاسمی و 48 نفر هموفیلی ثبت‌شده است.

فخاریان خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بیمه‌شدگانی که از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند سعی شده کاهش 10 درصدی اعتبارات تنها در هزینه‌های غیرضروری اعمال‌شده و تأثیری بر ارائه خدمات به بیمه‌شدگان نداشته باشد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =