معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بازدید از آزادراه همت- کرج گفت: حفاری دومین تونل قطعه سه در محدوده شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس به عنوان یکی از بخش‌های مهم این پروژه به اتمام رسید و هم‌اکنون در مرحله تحکیم و لاینینگ قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به همراه استاندار البرز از آزادراه همت- کرج بازدید و از نزدیک در جریان روند پروژه قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به مشکلات عدیده مربوط به تملک اراضی در این پروژه گفت: عمده عملیات اجرایی آزادراه همت-کرج در محدوده شهرک جهان‌نما تا جاده چالوس در حال اجرا است و مهمترین مشکل در تاخیر پروژه نیز وجود معارضان ملکی از جمله پادگان‌های نظامی، اراضی و املاک واقع در مسیر پروژه است.
وی افزود:‌ بخشی از مشکلات تملک اراضی حل شده و در تلاشیم تا آزادسازی قسمت‌های دیگر نیز انجام شود.
خادمی با اعلام اتمام حفاری تونل قطعه سه این آزادراه اظهار داشت: این قطعه دارای دو دستگاه تونل به صورت رفت و برگشت هرکدام به طول ۵۳۸ متر و در مجموع‌ ۱۰۷۶ متر است که عملیات اجرایی یکی از تونل‌ها به اتمام رسیده و با اتمام حفاری یک تونل، تحکیم و لاینینگ تونل دیگر آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص ویژگی‌های این تونل‌ها توضیح داد و گفت: ارتفاع این تونل‌ها ۸.۵ متر و عرض تمام شده هر کدام حدود ۱۵ متر است که شامل سه خط عبور استاندارد و یک خط توقف اضطراری و حاشیه‌های ایمنی است. حفاری این تونل‌ها به روش اتریشی انجام شده است.
وی یپیشرفت فیزیکی قطعه دو را ۹۲ درصد اعلام و عنوان کرد: این قطعه از گرمدره تا شهرک جهان‌نما قرار دارد که در مرحله نهایی آسفالت‌ریزی است.
خادمی نقش این آزادراه را در کاهش ترافیک پایتخت و استان البرز حیاتی دانست و افزود:‌ هم‌اکنون ۳۳۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۲۲۶ دستگاه ماشین‌آلات در ۹ کیلومتر باقیمانده آزادراه فعال هستن که تراکم زیاد و فعالیت این تعداد نیروی انسانی و ماشین‌آلات در باقیمانده پروژه نشان از اهتمام وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار برای تکمیل و به بهره‌برداری رساندن این پروژه در سالجاری دارد.
وی با تاکید بر اهمیت تکمیل مسیرهای منتهی به استان البرز، افتتاح سه آزادراه همت- کرج، تهران- شمال وکمربندی جنوبی تهران را بسیار موثر در ساماندهی مسیرهای مواصلاتی و ترافیکی این استان عنوان کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =