ترامپ به دنبال قانون «نه به اوپک»/ اوپک به سرنوشت راکفلر دچار می‌شود؟

سیاستمداران آمریکایی در نظر دارند با لایحه نه به اوپک،این کارتل نفتی را به دلیل دستکاری در بازار نفت در منگنه قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، کارتل اوپک همواره از زمان بحران نفتی 1973 به عنوان یک تهدید برای سیاستمداران آمریکایی محسوب شده است.حالا اوپک با یک سیاست تهاجمی از سوی سیاستمداران در واشنگتن مواجه شده است که مستقیما از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در توییتی حمایت می شود.توییتی که محتوای آن به مراتب خطرناکتر از تصمیمات کنگره است.

ترامپ بارها و بارها سیاست های سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) را مورد حمله قرار داده است.او می گوید که قیمت نفت باید حدود 30 دلار در هر بشکه باشد و  معتقد است که اوپک پول شهروندان آمریکایی را با سیاست محدودیت در عرضه می دزدد.

حمله ترامپ به این دلیل است که قانونگذاران آمریکا در حال تهیه لایحه ای هستند به نام « نه به کارتل های نفت» یا «نه به اوپک».هدف از این لایحه احیای "قانون ضدتراست" شرمن است؛ قانونی که یک قرن پیش برای انحلال امپراتوری جان راکفلر از آن استفاده شد.

این لایحه در اواخر ماه می دوباره به جریان افتاده و نخستین موانع قانونی آن در کمیته قضایی این کشور به تصویب رسید.در صورت تصویب نهایی دولت ایالات متحده اجازه دارد تا اوپک را برای دستکاری در بازار نفت و زیان میلیاردها دلاری که به دنبال دارد،مورد تعقیب قضایی قرار دهد.

برای اعضای اوپک که قرار است اواخر هفته جاری در وین گردهم بیایند،این لایحه یک ریسک خطرناک محسوب می شود.شانس تصویب آن کم است، اما اگر این اتفاق بیفتد عواقب بسیار زیادی در پی خواهد داشت. 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    1 0
    جالبیش اینه که اگه بخواد بگیره میتونه از کل اوپک جریمه بگیره زورش میرسه.
    • بی نام IT ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      1 1
      کاراش مسخره و خنده داره پس کشورهای دیگر هم بیایند بخاطر گرانفروشی مواد و کالاهای آمریکایی، آمریکا را جریمه کنند