کیهان نوشت:به تازگی یک نمایشگاه نقاشی در یکی از گالری‌های مشهور تهران برپا شده که نقاشی‌هایی با شمایل انسان‌های برهنه را در معرض تماشا قرار داده است. اما علاوه‌ بر این مسئله، در برخی از تابلوهای به نمایش در آمده در این گالری، آیات قرآن نیز هدف وهن و شوخی قرار گرفته‌اند!

گالری‌ها و نگارخانه‌ها ازجمله مراکزی هستند که زیرمجموعه دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود. با این حال، عملکرد نظارتی و هدایتی این دفتر در زمینه فعالیت این مراکز، ضعیف است. به طوری که اغلب گالری‌ها در طول سال پذیرای آثاری دور از فرهنگ کشورمان و برآمده از نظریه‌ها و دیدگاه‌های بیگانه و وارداتی هستند و حتی برخی از این نمایشگاه‌ها، آثاری علیه ارزش‌های اخلاقی و دینی کشورمان را نمایش می‌دهند. به تعبیری می‌توان برخی از گالری‌ها را مستعمره فکری و فرهنگی غرب دانست.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    1 0
    حالا عکس کی هست؟
  • عرفان IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    2 1
    اینکه کیهان ... این خبر را نوشته کاری ندارم.. ولی امروزه هر مضخرفی را به اسم هنر به مردم قالب میکنن... هرچه کج و کوله تر و زشت تر و وقیح تر باشه هنری تر به حساب میاد... تراوشات ذهن یه عده بیمار روانی را اثر هنری می نامند و در بهترین گالری ها میگذارند... هنر ایرانی واقعی را بروید در آثار استاد کمال الملک ببینید.. در آثار استاد فرشچیان... آیدین آغداشلو... قلم زنی های فاخر اصفهان و ترمه های چشم نواز یزد...
  • بدون نام ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    2 0
    تو گالری نقاشی تابلوی نقاشی می ذارن نه عکس !
  • نقاش A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
    2 0
    لطفا اسم گالری را هم بگین تا از نزدیک ببینیم که این عمل قبیح صورت گرفته یا نه ؟