تسنیم نوشت: مدیرکل محیط‌زیست استان البرز با بیان اینکه رودخانه چالوس تامین‌کننده آب شرب تهران و کرج بوده و دارای حساسیت زیاد زیست محیطی است، گفت: مواردی مانند انتشار مواد نفتی از سوی ویلاها در جاده چالوس گزارش شده و با تخلیه فاضلاب در جاده برخورد سختی می‌شود.

فردین حکیمی با اشاره به اینکه محور کرج به چالوس یک جاده توریستی محسوب می‌شود، اظهار داشت: مراکز گردشگری و تفریحی در جاده چالوس پراکندگی زیادی دارد و برخی از قسمت‌ها در رابطه با مشکلات زباله مدیریت و نظارت نمی‌شود.
مدیرکل محیط زیست استان البرز با بیان اینکه اراضی ملی و حاشیه‌های رودخانه در جاده چالوس در معرض انباشت زباله‌ها قرار دارد، افزود: رهاسازی زباله در بخش آسارا و جاده چالوس به‌صورت پراکنده تخلیه شده و علت ایجاد طرح پاکداشت طبیعت نیز فرهنگ‌سازی محیط زیستی است.
وی با ابراز امیدواری درباره اینکه طرح پاکداشت طبیعت در استان البرز و مکان‌های تفریحی برای اقشار مختلف مردم نهادینه و فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: طبق مصوبات شورای امنیت ملی وزارت نیرو مکلف است روستاهای داخل طرح هادی را مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب کند که در برخی از روستاهای البرز انجام نشده است.
حکیمی با اشاره به اینکه در جاده چالوس به‌دلیل عدم فاضلاب مرکزی احتمال انتشار پساب وجود دارد، اضافه کرد: برخی از رستوران‌ها در طول جاده چالوس تخلفاتی نیز انجام می‌دهند که اگر مسائل محیط زیستی رعایت نشود اخطار دریافت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه رودخانه چالوس تامین‌کننده آب شرب تهران و کرج است و دارای حساسیت زیاد زیست‌محیطی است، افزود: مواردی مانند انتشار مواد نفتی از سوی ویلاها در جاده چالوس گزارش شده و با تخلیه فاضلاب در جاده برخورد سختی خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =