دوشنبه 25 تیر 1397
شنبه 2 تیر 1397 - 07:23:28 چاپ

فیلم | کلایدرمن در کنسرت تهران مردم را سوپرایز کرد

فرهنگ > موسیقی - ریچارد کلایدرمن پیانیست سرشناس فرانسوی در نخستین شب کنسرت در تهران تماشاگران را با نواختن آهنگ «ای ایران» سوپرایز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ریچارد کلایدرمن پنجشنبه شب برای اجرای چند کنسرت به ایران آمد و نخستین کنسرتش را جمعه یکم تیر در سالن وزارت کشور برگزار کرد. 

او که هنگام ورود به ایران از سوپرایزی برای تماشاگران ایرانی خبر داده بود (اینجا) ، در نخستین شب اجراهایش با نواختن سرود «ای ایران» به وعده‌اش عمل کرد. کلایدرمن پیش از این نیز در این باره گفته بود: «می‌دانم که مردمی‌ترین سرود ایرانی‌ها، همین «ای ایران» است. اولین‌بار که به آن گوش دادم، حسی عجیب وجودم را فرا گرفت. همان زمان، تصمیم گرفتم ضمن تنظیم دوباره آن برای ساز پیانو، خود را بیش از پیش به حافظه شنیداری مردم ایران و خاطرات آن‌ها نزدیک کنم.»

کلایدرمن از برجسته‌ترین پیانیست‌های جهان است که با آثاری چون «کاج نقره‌ای»، «ماه آتش»، «قلب طلایی» و «نامه‌ای به مادرم» مورد تقدیر بسیاری از بزرگان دنیای موسیقی قرار گرفته است. 

او تا کنون بیش از ۱۲۰۰ ملودی ضبط کرده‌است و با فروش بیش از ۸۰ میلیون نسخه دارای ۲۷۰ صفحهٔ طلایی و ۷۰ صفحهٔ پلاتینیوم است. وی سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست پدیدآورده است.

241241

 

 

 

کلید واژه‌ها : موسیقی کلاسیک - موسیقی - کنسرت -
10 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 2 تیر 1397 - 09:02:54
    پاسخ
    10 28

    ولی به نظر من که اصلا این اهنگ نواخته شدنش با پیانو جالب نیس

    • بی نام
      شنبه 2 تیر 1397 - 17:50:44
      8 8

      تو مجبوری نظر بدی

  • بی نام
    شنبه 2 تیر 1397 - 10:52:06
    پاسخ
    8 7

    گزاشتن کنسرت اجرا کنه خیلی عجبیه اخه سروصدای دلواپسان بلند شده بود که کلایدرمن صهیونیسته

  • بی نام
    شنبه 2 تیر 1397 - 15:47:24
    پاسخ
    4 45

    کلایدرمن سیاه بازه بابا. پیانیست مطرحی نیست. اصلا آهنگساز مطرحی هم نیست. فقط راهشو یاد گرفته چه جوری مردمو به شور بیاره. ای ایران ترفند همه سیاه بازا که می دونن مردم چقدر این آهنگو دوست دارن. اصلا یه جورایی سرود ملیشونه.

    • میترا افشاری
      شنبه 2 تیر 1397 - 22:11:22
      7 2

      در برابر بزرگان موسیقی جهان و ایران که معتقدند: "کلایدرمن سلطان پیانوست" ، نظر امثال تو چه ارزشی داره؟

    • س م
      شنبه 2 تیر 1397 - 22:21:17
      11 2

      دلت خوشه یک عبارت یاد گرفتی فکر می کنی همه جا میشه استفاده کرد ، سیاه باز !!!!!!!

  • بی نام
    شنبه 2 تیر 1397 - 17:51:36
    پاسخ
    30 2

    خدا پدرشو بیامرزه تو این اوضاع اومده ایران

  • بی نام
    شنبه 2 تیر 1397 - 19:48:16
    پاسخ
    14 1

    امان از این مردم همه چیز دان...

  • فرهاد راد
    شنبه 2 تیر 1397 - 22:13:30
    پاسخ
    5 1

    استقبال دیشب اسطوره های پیانوی ایران از این هنرمند خط بطلانی بود بر نظر حاسدان و بی هنران می شه تو یه قطعه از اون موسیقی هایی که با قابلمه و پیت حلبی خونه تون نواختی بفرستی خبرآنلاین تا کلایدرمن و همه ی اهالی موسیقی ازت هنر نوازندگی رو یاد بگیره؟

  • ...
    یکشنبه 3 تیر 1397 - 11:40:05
    پاسخ
    5 1

    یکی از آرزوهام حضور در یکی از کنسرت های آقای صدا هست... یکی دیگه هم شرکت در یکی از کنسرت های کلایدرمن بود که خدا رو شکر به این آرزوم رسیدم.. عالی بود دیشب...

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700