مدیر تیم ملی امید و بازیکن پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره تیم 2018 و نسل طلایی 98 صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین؛ حمید استیلی از بازیکنان نسل طلایی جام جهانی 98 این روزها در روسیه حضور دارد و قرار است به تماشای دیدار ایران و پرتغال در ورزشگاه شهر سارانسک بنشیند. در هتل محل اقامت تیم ملی با این بازیکن پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

*چقدر به این تیم امیدواری؟

خیلی بازی قبلی بچه ها فوق العاده خوب بودند اگر به همین روند ادامه بدهیم، تیم پرتغال قدرت تیم اسپانیا را ندارد و با روحیه ای که بچه های ما دارند و حمایت این هواداران که در این جام جهانی فوق العاده بودند و با تفکرات آقای کی‌روش ان شالله بتوانیم پرتغال را ببریم.

*این تیم دقیقا دو دهه بعد از نسل طلایی بازیکنان تیم ملی 98 است و شاید بتوانند مثل آن نسل تاریخ‌ساز شوند.

بچه ها واقعا در بازی اسپانیا فوق العاده بودند مخصوصا بعد از گل جوری بازی کردند که همه به توانایی هایشان ایمان آورده اند. همانطور که مربی پرتغال هم الان تفکری که اول جام را داشت ندارد و تفکرش تغییر کرده. می داند اگر جلوی ما یک مقدار شرایط خوبی نداشته باشند ما می توانیم جلویشان نتیجه بگیریم، فکر کنم امسال سالی است که این طلسم شکسته شود و تیم بتواند به دور بعدی برود. بازیکنان ما این در این جام جهانی عالی و خوب بودند. بازیکن بد نداشتیم. همه خوب بودند. بعضی حالا جوری تعیین تکلیف می کنند که بعضی بازیکنان خوب نیستند...

*مثلا اتفاقی که برای سردار آزمون افتاد.

من امیدوارم گل پیروزی ایران را سردار آزمون بزند و به عنوان گل قرن بشود و اولین بار باشد که ما به دور بعد صعود کنیم. این توانایی را بچه های ما دارند، تفکرات آقای کی روش هم فوق العاده است. شما دیدید بازی با اسپانیا یک مدل دیگر بازی کرد و بازی با مراکش یک مدل دیگر.

*این بچه ها الان خیلی امیدوار هستند و فکر می کنید اگر ببرند چقدر برای مردم که در شرایط خوب اقتصادی نیستند

مردم ما با یک برد و با این شرایط اقتصادی که داشتیم و داریم، همه چیز را فراموش کردند و چند ساعتی خوش بودند. دلار در همین چند روز 8 هزارتومان شده و فقط دلار نیست که گران می شود روی همه چیز تاثیر می گذارد. مردم با این مشکلات خیلی ها از بیرون از ایران آمدند اگر یک مقدار دلار ارزان تر بود شاید تعداد بیشتری از ایران آمده بودند و با همه اینها کولاک کردند.

*به نظر می رسد این بچه ها در بازی سوم ان شالله دیگر گرفتار سندروم بازی سوم نمی شوند و...

برای بازی سوم شرایط جسمانی اهمیت ویژه ای دارد. الان از لحاظ بدنی بچه ها شرایط خیلی خوبی دارند. 20 سال پیش ما در بازی با آلمان تحلیل رفته بودیم و مدیران هم بعد برد آمریکا خیلی توقع نداشتند که به دور بعد برویم و بعد بازی با آمریکا ما را با اتوبوس بردند ولی الان هواپیمای اختصاصی دارند و دو روز ریکاوری خوب کردند. از لحاظ روحی روانی هم وقتی جلوی اسپانیا این قدر خوب بازی کردند قطعا جلوی پرتغال هم می توانند خوب ظاهر شوند.

*اگر آن شب یکی از توپ های بچه ها گل می شد دقیقا 20سال بعد از بازی ایران-آمریکا هم بود.

ما 4سال قبل جلوی نیجریه و آرژانتین بازی کردیم کار دفاعی بود که خیلی به چشم نمی آید ولی در بازی اسپانیا بعد گل یک فوتبالی بازی کردیم که همه به بچه ها و تکنیکشان و تاکتیک تیم ایمان آوردند. اگر در بازی پرتغال هم بتوانیم رونالدو را مهار کنیم، ارتباط بین او و خط میانی شان را از بین ببریم و جلوی ارسال هایشان را بگیریم قطعا می توانیم جلوی این تیم هم بایستیم. اگر رونالدو مهار شود که قطعا کی روش برایش برنامه دارد، من تو من نمی کند ولی فضاها را می گیرد ان شالله با کمک هواداران که نقش مهمی داشتند می بریم. اکثرا اینجا در این هتل ایرانی ها از جاهای مختلف آمدند و حتی برای یک عکس یادگاری تلاش می کنند، امیدواریم به خاطر این هواداران که دلشان خوش شود بتوانیم موفق باشیم و باعث شادی مردم شوند که بیشترین چیزی است که در این دوران مردم نیاز دارند.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =