انتقاد کی‌روش از داوری: قانون نباید برای مسی و رونالدو فرق کند/اینفانتینو این مسائل را حل کند

سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری پس از بازی با پرتغال حاضر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از نمایش قهرمانانه تیمش در برابر پرتغال و کسب تساوی 1-1 در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

کی روش در ابتدا گفت:« بهترین تلاش‌مان را کردیم. یک بار دیگر بازیکنان ایران آماده بودند و بهترین بازی‌شان در جام جهانی را مقابل پرتغال ارائه کردند. بازی خیلی فشرده‌ای بود و این همان بازی بود که در جام جهانی توقع می‌رود، یک بازی فشرده و سخت، جنگ و نبرد میان بازیکنان، ولی به نظر من، ما خیلی خوب بازی کردیم، مقابل تیمی که کاندید قهرمانی در جام جهانی است.»

سرمربی تیم ملی ادامه داد:« ما باید با واقع‌بینی بازی کنیم، مقابل مراکش بازی کردیم و بردیم، مقابل اسپانیا بازی کردیم که خیلی سخت بود، کنترل‌شان کنیم، اگر پنج امتیاز می‌گرفتیم، می‌توانستیم به دور بعد صعود کنیم.»

کی روش در مورد تکنولوژی کمک داور ویدیویی گفت:« نظر من در این مورد روشن است. مسئولان فیفا هستند و همه آنها می‌توانند صدای مرا بشنوند. همه آنها می‌دانند نظر من در مورد داوری و سیستم VAR چه بوده است. در لحظه پنالتی که گرفته شد دمای بدن من بالا رفت و از 46 به بالای 50 درجه رسید و به همین دلیل کتم را در آوردم.»

کی روش در این مورد ادامه داد:«  تلویزیون پنج الی شش بار صحنه‌ها را پخش می‌کند، اما مثل اینکه ما اجازه نداریم آن را ببینیم. وقتی برای پرتغال پنالتی شد خیلی آهسته آن پنالتی را گرفتند، اما زمانی که صحنه ما مورد بررسی قرار گرفت، خواستیم خودمان هم صحنه را ببینیم، اما کسی به ما اجازه نداد. نمی‌دانیم چه خبر است و می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی در حال افتادن است. نمی‌دانم چرا به آنها اجازه داده می‌شود، اما به ما نه. نمی‌خواهم بیشتر از این صحبت کنم، چون تیم ملی کشورم و بازیکنان تیم ملی کشورم هستند. به این چیزها عادت کرده‌ام که می‌گویند یک ملتی علیه من هستند و یا من علیه یک ملتی هستم، چون زمانی هم که در آفریقای جنوبی بودم این اتفاقات را دیده‌ام.»

 کی روش در مورد خطای رونالدو گفت:« وقتی یک بازیکن با آرنج ضربه می زند، باید کارت قرمز بگیرد. در کتاب قانون نوشته نشده که در مورد مسی و رونالدو طور دیگری باید تصمیم گرفته شود. ما این حق را داریم که بدانیم انتخاب داوران برچه اساسی است و من این سوال را از آقای اینفانتنیو دارم. شما نمی دانید که مردم ایران چه فداکاری هایی برای حضور در این رقابت ها انجام دادند؟ وقتی از VAR استفاده می کنید، دیگر جایی برای اشتباه بشری نیست. قبلا زمانی که داور تصمیم می گرفت، اشتباه انسانی قابل درک بود اما الان دیگر اینطور نبست، نباید تصمیم اشتباه گرفته شود. الان معلوم نیست داوران چه تصمیم می گیرند. باید مثل راگبی عمل شود، باید بدانیم چه تصمیمی گرفته شود. می گویند آن رونالدو است.»

کی روش با انتقاد از فیفا در انتخاب داوران گفت:« می دانم که این صحبت ها می تواند تبعاتی برایم داشته باشم اما امیدوارم رسانه های پرتغالی تحلیل مناسبی داشته باشند. اینکه می توانست یک پنالتی دیگر برای ما گرفته شود. من تنها در مورد داوری صحبت نمی کنم بلکه در مورد یک سیستم حرف می زنم. واقعا آن صحنه کارت زرد داشت؟ لطفا به من هم استراحت بدهید.»!

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شما اعتقاد دارید چون آن صحنه رونالدو بود کارت قرمز نگرفت، گفت:«من برای کریستیانو تحسین زیادی قائلم اما باید بدانیم که چه کسی بازی را قضاوت می کند. آیا نصفه آرنج زدن هم داریم. وقتی آرنج زده می شود، باید کارت قرمز داده شود. آقای اینفانتینو من حامی شما هستم اما شما باید این مسائل را حل کنید.».

کی روش با تحسین بازیکنانش گفت: «من به تیمم افتخار می کنم، چیزهای زیادی بود که باید به بازیکنانم بگویم. ارزشمندترین چیزی که می تونم بگویم این است که ممنونم، ممنونم که من را به اینجا آوردید. تشکر، قدردانی برای همه آنچه بازیکنانم انجام دادند. همه می گفتند ما در انتهای جدول قرار می گیریم اما ما کیفیت مان را نشان دادیم.».

او درباره فضای رختکن تیم ملی بعد از بازی گفت:« آخرین بازی همیشه مهمترین بازی زندگی تان است. بازی فوق العاده ای بود. فکر می کنم از نظر سازماندهی بازی پپرتغال را سد کنیم. فکر می کنم کوارشما خیلی خوبدر صحنه گل خیلی خوب کار کرد اما می توانستیم او را هم متوقف کنیم همانطور که می توانستیم مانع گلزنی مسی در برزیل شویم.»

کی روش ادامه داد: «آن ها کرنرهای زیادی زدند اما ما برای آن آماده بودیم. می دانستیم که چطور بازیکنان شان، بازیکنان حریف را سد می کنند. ما تلاش کردیم تا مانع رسیدن توپ به کریس رونالدو برسد. فکر می کنم در مورد سازماندهی و نظم، توانستیم به خوبی بازیکنان حریف را سد کنیم. استراتژی ما این بود که از نقاظ ضعف پرتغال استفاده کنیم و ضرباتی بزنیم که درناک باشد. ما منجسم بازی کردیم و فکر می کنم پرتغال در نیمه دوم خسته شده بود و ناامید. ما تلاش کردیم تا آنها را وادار به اشتباهات بیشتر کنیم و توانستیم به پنالتی برسیم و قدوس هم یک ضربه به سمت دروازه زد.»

سرمربی تیم ملی خطاب به مردم ایران گفت:«من خیلی احساس غرور می کنم، ما از هواداران روس هم تشکر می کنیم. هواداران ایرانی هم اجازه ندادند ورزشگاه ها خالی بماند. ما خیلی خوشحالیم که بازیکنان مان نمایش فوق العاده ای است و با نمایش هایش، احترام زیادی کسب کرد. ما از قبل گفته بودیم که یاد می بریم یا درس می گیریم. کسی انتظار نداشت که ایران چنین نمایشی ارائه بدهیم.».

کی روش ادامه داد:« اینجا باید بگویم که بازیکنان ایران از روحیه مبارزه طلبی بالایی برخوردارند و من تلاش می کنم تا هر روز این روحیه را بالاتر ببرم. تلاش می کنم تا روحیه اسپانیایی ها در مبارزه با گاوها را به تیمم منتقل کنم. این کاری است که در 8 سال حضورم در ایران انجام دادم. امروز وقتی روی نیمکت نشسته بودم، برای هر دو سرود ملی، سالها کار کرده بودم. این بازی دشواری بود و در پایان دوستم فرناندو سانتوس و بازیکنان تیم به من تبریک گفتند و این حال خوبی به من داد.»

کی روش درباره سالهای حضورش در ایران اظهار داشت:« ما 12 سال با تیم ملی پرتغال کار کردیم و بعضی از این بازیکنان کارشان را با من شروع کردند و در 8 سال کار، پیشرفت کردند و دیدن آنها در اینجا لذت بخش بود. »

او در مورد تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت : «من یک پیشنهادی دریافت کردم از فدراسیون فوتبال ایران. من یک پیشنهاد 6 ماهه دریافت کردم اما الان وقت مناسبی برای صحبت در این مورد نیست. اکنون زمان تشکر از بازیکنان است. از صمیم قلب از آنها تشکر می کنم. آنها عالی بودند، همین طور حمایت هواداران فوق العاده بود. می توانم حالا از احساسم را به خوبی بیان کنم. من بازنده خوبی نیستم. وقتی بازی را باخته ایم، نمی توانم حال خوبی داشته باشم. من از فرهنگی آماده ام که همیشه به دنبال پیروزی بودم.»

او ادامه داد: «ما چهار سال قبل هم مقابل آرژانتین یک پنالتی برای ما گرفته نشد. من تلاش زیادی کردم تا VAR وارد فوتبال شود. اما حالا باید به خانه برگردم. در حالی که نمی دانم چه اتفاقی افتاده در حالی که 5 داور در آن اتاق نشسته بودند. ما فقط می خواهیم بدانیم که قوانین چه است. می دانم که گروهی پشت صحنه بازی را کنترل می کنند، می داتم که این کار را با حسن نیت انجام می دهند اما ما هم باید بدانیم چه اتفاقی می افتد. همه صحنه ها باید بررسی شود نه اینکه وقتی صحنه واضح نیست، از VAR استفاده کنیم یا وقتی واضح نیست، برای ضربه آرنج، کارت زرد بدهیم. این بازی برای مردم است و همه باید در جریان باشند. یا دیگر نباید از VAR استفاده شود یا اینکه مانند راگبی همه چیز واضح باشد.»

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =