موسس پویش ملی صادرات گفت: بازارهای جهانی به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند و کالای ناایمن با هر رنگ و طعم و بسته‌بندی به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازارهای امروز فروش داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد امین حاج کاظمیان، موسس پویش ملی صادرات در كارگاه آموزشي ضرورت پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی موادغذایی با بیان این‌که به دنبال تحولی بنیادین در صنایع غذایی کشور هستیم، تاکید کرد: قدرت مذاكره با جهان امروز، ورود، تامين و حضوري موثر و ماندگار در شبكه‌هاي توزيع و عرضه غذايي دنيا، ادبياتي متفاوت مي طلبد، كه استانداردهاي BRC و IFS شاه‌بيت آن است.

وی با اشاره به اینکه پويش ملي صادرات، بلوغ همه صنايع غذايي ايران را هدف گرفته است، عنوان کرد: استقرار استانداردهای BRC و IFS برای سلامت ملت‌ها و آیندگانمان یک نیاز است.

حاج‌کاظمیان تصریح کرد: واقعیت این است که عمر صنایع غذایی نا ایمن، دیگر به سر آمده است و باید به مردم ایران تعریف صحیح امنیت غذایی را اطلاع رسانی کرد؛ زیرا گواهی‌هایی چون HACCP  و ISOها، کیفیت و ایمنی محصول را به ارمغان نمی‌آورند. برای تحقق این امر لازم است تا سهم ایران را در تولید موادغذایی ایمن در مقایسه با دیگر کشورها افزایش یابد.

وی افزود: دنیای امروز، دنیایی هوشمند است و دولت‌هاي هوشمند، برای حفظ خود، منافع و سلامت ملت‌هايشان را به خوبي هدف گرفته‌اند، چراکه هزینه درمان و تامین اجتماعی برای دولتها بسیار سنگین و طاقت فرساست.

حاج کاظمیان با بیان اینکه بازارهای جهانی به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند، ادامه داد: کالای ناایمن با هر رنگ و طعم و بسته بندی به هیچ عنوان نمی‌تواند در بازارهای امروز فروش داشته باشد، زیرا تولیدکننده‌ای ایمن خطاب می‌شود که استقرار استانداردهایی چون BRC و IFS را در دستور کار سازمان خود قرار داده است، که سالانه نیز این استانداردها ارتقا می‌یابند و حتي با قدرت پول، هرگز نمی‌توان آنها را خرید.

موسس پویش ملی صادرات با تاکید بر اینکه این استانداردها، صرفا بهانه ای برای تبلیغ محصول نیست، تصریح کرد: این استانداردها ابزاری برای حضور و نقش آفرینی در سبد کالای ایمن هستند و رسالتی شفاف دارند. این در حالی است که به دلیل قابلیت ردیابی در زنجیره تامین از ابتدا به انتها و از انتها به ابتدا، مانع هرگونه عدم انطباق و در ادامه مخاطره برای مصرف کننده نهایی می شود و به همین دلیل است که این استانداردها برای تمامی حلقه های زنجیره تامین، تعریف شده اند.

 

223225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =