در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج عزت و اقتدار قرار داریم/ قصد دشمن، مایوس کردن مردم است

مقام عالی دولت در مازندران، در این همایش گفت: امروز در سایه جانفشانی شهدا و همت مردم، در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج عزت و اقتدار قرار داریم. ‎

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ساری ، محمد اسلامی در همایش قضات دادگستری کل استان مازندران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام حادثه هفتم تیرماه 1360، شهدای مازندرانی این حادثه و شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، یاد آور شد: در جمهوری اسلامی ایران که بر اساس احکام اسلام و قرآن پایه گذاری شده است، جایگاه و منصب قضا، منصب بسیار مهمی است.

استاندار با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی، احکام الهی دنبال می شود و این؛ بسیار متفاوت است با دستگاه قضایی که در خدمت اصحاب قدرت است و این تفاوت؛ شان و منزلت متفاوتی را بوجود می آورد، افزود: امروز در سایه جانفشانی شهدا و همت مردم، در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج عزت و اقتدار قرار داریم و استکبار جهانی، اوج مقابله و تنش را با تمام قوای خود در برابر نظام اسلامی دنبال می کند.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که امروز در مقطع حساسی قرار داریم و دشمن با القائات خود سعی می کند مردم ما را مایوس کند تا به هدفش برای تخریب نظام احساس نزدیکی نماید، یاد آور شد: استکبار برای ایجاد ابهام و تشکیک در ذهن مردم و جهانیان در مورد مشروعیت جمهوری اسلامی و اقدام برای القای عدم مقبولیت نظام هدف گذاری کرده است که بحمدالله تلاش گسترده استکبار طی سال ها برای زیرسوال بردن مشروعیت نظام به نتیجه نرسیده است.

اسلامی با اشاره به این که دشمن بدنبال این ناکامی ها با ابزار تحریم سعی نمود مقبولیت نظام را زیر سوال ببرد و در این راه دروغ های بزرگی را برای تخریب ذهن مردم طراحی و تبلیغ نموده است، افزود: دشمن که از همه توطئه های خود در این سال ها مایوس شد و به نتایج مورد نظر دست نیافت، با جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی اجتماعی و تهییج مردم برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان این که مهم ترین مساله؛ شناخت نقشه امروز دشمن است و باید با کسانی که مبادلات و خرید و فروش غیرقانونی ارز را به عنوان کسب و کار انجام می دهند و تحرکاتی که برای بی ارزش جلوه دادن پول ملی ما صورت می گیرد، مقابله شود، یادآور شد: متاسفانه تلاش های بسیاری صورت می گیرد تا با ایجاد تقاضای بیش از عرضه، سیاست دولت را در تامین مایحتاج مردم و واحدهای تولیدی با دلار 4200 تومانی با شکست مواجه کنند.

استاندار با بیان این که امروز تبلیغ ارز 9000 تومانی در فضای مجازی، احتکار و جمع آوری کالا از بازار و ایجاد گرانی کاذب برای مردم و القای ناتوانی دولت برای کنترل اوضاع، تعقیب جو روانی است که دشمن پیگیری می نماید و جرم بزرگی محسوب می شود، گفت: دشمن هر چیزی را که از جلوه توانستن، اقتدار، سرآمدی و موفقیت است را هرگز برنمی تابد و به دنبال القای این است که جمهوری اسلامی نتوانسته و توفیق نداشته است.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که استحکام داخلی، حمایت از تولید داخل و بی توجهی به القائات دشمنان به صورت یکپارچه و هماهنگ برای تداوم راه عزت و شرف در سایه وحدت، راهبرد اساسی مقابله با دشمنان است، افزود: باید دولت را کوچک سازی کنیم. سلامت اداری را افزایش دهیم. شفافیت عملکرد را بالا ببریم و قدرت تصمیم گیری و اقتدار مدیریت را در کشور افزایش دهیم.

استاندار مازندران، با بیان این که باید سلامت و اقتدار را به صورت متوازن رشد دهیم، رشد مدیریتی، کارآمدی نظام و کارآمدی نظام، رضایت مردم و رضایت الهی را در پی دارد، خاطرنشان ساخت: دولت، ساز و کاری را بوجود آورده که دولت الکترونیک تحقق یابد. تحقق دولت الکترونیک، نیازمند اصلاح فرآیندهاست. اصلاح فرآیندها، نیازمند آن است که ارتباط و پیگیرهای مردم با حداقل موانع و حداکثر روان سازی صورت بگیرد و بر اساس دستور رییس جمهور مبنی بر راه اندازی میز خدمت در دستگاه ها، میز خدمت در استانداری مازندران در روز گذشته در راستای تسهیل امور مردم و ارتقاء سلامت اداری راه اندازی شده و آغاز به کار نموده است.

اسلامی با اشاره به این که ایجاد یک محیط مناسب و رفع موانع که فعالان اقتصادی بتوانند فعالیت های خود را در جهت رونق کسب و کار توسعه دهند، گام مهم دیگری است که در دستور کار قرار دارد و با جدیت پیگیری می شود، عنوان نمود: در این راستا؛ کسانی که دارای اهلیت بودند موانع کاری آن ها برطرف شده و در مسیر مناسب قرار گرفته اند و بانک ها نیز پشتیبانی های لازم را از کسب و کار انجام می دهند و کسانی که فاقد اهلیت بودند، غربالگری شدند.

استاندار با اشاره به این که توسعه سرمایه گذاری های موجود و رفع مشکلات واحدها از اقدامات دیگر در این راستا بود که با انجام کار کلینیکال و شناسایی تک تک واحدهای تولیدی صنعتی در استان صورت پذیرفت، یادآور شد: در سال گذشته با اعطای تسهیلات به مشاغل خرد، کوچک و متوسط توانستیم بیش از 10 هزار شغل جدید ایجاد در استان کنیم که نرخ بیکاری مازندران بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از 12.6 درصد در سال 95 به 9.6 درصد در سال 96 رسید و تک رقمی شد و امیدواریم با حجم تسهیلات ارزان قیمتی که برای سال جدید پیش بینی شد، شاهد توسعه کسب و کار و امید آفرینی در مازندران باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =