بنیاد مستضعفان در ادامه حمایت از اقشار کم بضاعت و محروم و محرومیت زدایی از نقاط کم برخوردار ، سه بیمارستان در بخش های مختلف کشور را تا پایان مردادماه 98 به بهره برداری می رساند.

به گزارش خبرآنلاین، با احداث این سه بیمارستان مجهز در شهرهای اهواز ، آبادان شهرستان مراوه تپه استان گلستان توسط بنیاد علوی ، و اضافه شدن 543 تخت بیمارستانی به امکانات بیمارستانی این شهرها ، امید می رود که مشکلات و نیازهای درمانی و پزشکی شهروندان این نقاط ، تا حدودی مرتفع شود.

براساس این گزارش ، بیمارستان 237 تختخوابی کودکان ابوذر با هزینه اجرای 1171 میلیارد ریال تا تیرماه وبیمارستان های آیت ا... طالقانی آبادان و بیمارستان مراوه تپه هر کدام به ترتیب با 242 تخت و سرمایه گذاری 1350 میلیارد ریال و 64 تخت و سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال ، تا پایان مردادماه98 تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

اما اینها تنها اقدامات بنیاد در ارایه خدمت دربخش سلامت و پزشکی نقاط محروم نیستند بلکه در ادامه این مسیر احداث مراكز سلامت شبانه‌روزی درجه‌ یک در 39 منطقه محروم شناسایی‌شده در سطح كشور با مشاركت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با پیش‌بینی اعتباري بالغ ‌بر 88 ميليارد تومان در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که تا کنون در حدود 20 مرکز آن تکمیل و جهت بهره برداری تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

برمبنای این گزارش ، با توجه به پیشرفت عملیات اجرایی واقعی در حدود 90 درصد کل این مراکز، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان تابستان سال 97 کلیه مراکز مذکور تکمیل و تحویل بهره بردار خواهد شد. اين مراكز از نوع اسكلت فولادي در متراژ 1040 مترمربع زيربنا براي مراكز يك طبقه و 1080 مترمربع زيربنا براي مراكز دو طبقه طراحي شده و دارای امکانات اورژانس ، تشخیصی ، کلینیکی ، اداری و اقامتی می باشند.

همچنین بنیاد علوی حمایت هایی را نیز به احداث برخی از مراکز درمانی در اقصی نقاط کشور داشته است که از مهمترین آنها می توان به كمك به احداث فاز اول بيمارستان 400 تخت خوابي درفول با مشاركت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشكي وستاد اجرايي فرمان حضرت امام رحمه الله عليه به مبلغ 260 ميليارد ريال و همچنین اجرای عمليات طرح توسعه بيمارستان ايران (مردم ) تهران با اعتبار حدود 70 ميليارد ريال ومركز ابوعلي سينا شيراز : پرداخت مبلغ 115 ميلياردريال جهت خريد MRI ، مبلغ 43 ميليارد ريال جهت تجهيز واحداث سه واحد خانه پزشك به بيمارستان شهرستان قلعه گنج كرمان و کمک به تجهیز بيمارستان شريعتي تهران با پرداخت مبلغ 15 ميليارد ريال و بيمارستان لقمان تهران با پرداخت مبلغ 15 ميليارد ريال و... اشاره کرد.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =