جمعه 26 مرداد 1397
چهارشنبه 6 تیر 1397 - 12:52:39 چاپ

ژاپنی‌ها یک گام به کشف منشأ حیات نزدیک شدند

دانش > دانش‌های بنیادی - ایرنا نوشت: سازمان هوا فضای ژاپن می‌گوید با رسیدن ماهواره کاوشگر 'هایابوسا 2' به مقصد اولیه خود در سیارک «ریوگو»، این سازمان یک قدم به کشف منشأ حیات در جهان نزدیک شده است.

کاوشگر این کشور موسوم به «هایابوسا 2» در ساعت 9:35 دقیقه بامداد امروز چهارشنبه به‌وقت ژاپن به مقصد خود، سیارک 'ریوگو' رسیده است.

این کاوشگر چهار سال پیش پرتاب شد و هم‌اکنون در محل هدف اولیه خود یعنی 20 کیلومتری ریوگو قرار دارد و در کنار آن پرواز می‌کند.

ریوگو در حال حاضر در فاصله 300 میلیون کیلومتری از زمین قرار دارد و بین این سیاره و مریخ واقع است.

این کاوشگر سطح این سیارک به قطر 900 متر را تا حدود ماه اوت (شهریور) از فاصله 20 کیلومتری رصد خواهد کرد و آنگاه سه بار بر روی آن فرود آمده و نمونه‌های سنگ را از روی ریوگو جمع خواهد کرد.

دانشمندان ژاپنی امیدوارند نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از این سنگ آسمانی، سرنخ‌هایی در مورد منشأ زندگی در جهان را به دست دهند چون احتمال می‌دهند این نمونه‌ها، آب و ماده آلی به سن چهار میلیارد و 600 میلیون سال قبل یعنی زمانی که منظومه شمسی به وجود آمد را در خود داشته باشند.

• طولابي
    چهارشنبه 6 تیر 1397 - 14:28:41

و در اینجا سریع مهندسی معکوس برای این کار

• رسول
      پنجشنبه 7 تیر 1397 - 02:29:05

ههه جوک میگی؟ فکر کردی پرایده که بخوایم مهندسی معکوسش کنیم ؟

پنجشنبه 7 تیر 1397 - 00:06:13

موجوداتی که در سایر سیارات اند چون زمان تشکیل و تکامل انها قبل از زمین است صد درصد تکامل یافته تر و قدرتمند تر اند و ممکنه انسان را مثل باکتری به راحتی از بین ببرند و حتی ممکنه انسان را ساخته باشند و در زمبن مستقر کرده باشند چون در روایات مسلمانان هم ذکر شده که انسان از اسمان و بهشت به زمین فرود امده و با احتمال تولید شدن توسط موجودات فضایی همخوانی دارد.