نتایج شاهکارگونه ایران در جام جهانی حمایت از کی‌روش را از یک «کار» به یک «اصل» تبدیل کرده است.

حالا همه از کی‌روش حمایت می‌کنند، اما خبرورزشی روز‌هایی حامی کارلوس کی‌روش بود که خیلی‌ها درباره دانش و توانمندی این مربی به تردید افتاده بودند. در تمام آن روزها، خبرورزشی پای عقیده‌اش ایستاد؛ «کی‌روش با وجود اندک ایراد‌هایی که در برخوردش با برخی فوتبالی‌ها دارد، فراتر از سطح فوتبال ایران و آسیاست و باید حفظ شود.» این دقیقاً نگاه مردم فوتبال‌دوست ایران بود و ما هم کنار مردم، حامی کی‌روش بودیم و ماندیم. به خاطر همین عقیده، «کی‌روش ورزشی» شدیم، انتقاد شنیدیم و حتی بعضاً اهانت‌ها را هم تحمل کردیم، ولی از نظر خودمان که صدالبته اصلاً شخصی نبود، عقب ننشستیم.

امروز خوشحالیم که ثابت شد حمایت ما از کارلوس کی‌روش اشتباه نبود... این مربی بزرگ، همان‌طور که توقع -بخوانید اطمینان- داشتیم، ثابت کرد بسیار بیشتر از پولی که از فوتبال ایران می‌گیرد، کارایی دارد. نتایجی که در روسیه گرفتیم، بدون کی‌روش، رؤیای ما هم نبود...

سال‌ها به خاطر تیم ملی و فوتبال ایران از کی‌روش حمایت کردیم و بابت این حمایت هیچ منتی هم سر کارلوس، تیم ملی یا فوتبال‌دوستان نداریم و از این پس هم رویه‌مان همین است چرا که معتقدیم در صورت حمایت از کارلوس کی‌روش و برآورده کردن نیاز‌ها و امکانات مورد نظر او، هم در جام ملت‌های آسیا قهرمان می‌شویم و هم ۴ سال بعد در جام جهانی ۲۰۲۲ از گروه‌مان صعود می‌کنیم.

هدف از نوشتن این چند سطر، سهم‌خواهی از پیروزی بزرگ تیم ملی نیست، هدف حتی یادآوری روز‌های سختی که به خاطر حمایت از کی‌روش، به هزار جرم نکرده متهم می‌شدیم هم نیست؛ هدف روشنگری درباره مسیر پیش‌روست. در آینده هم حامی کارلوس هستیم، همان‌طور که مردم حامی کی‌روش هستند. ما کنار مردم از سرمربی تیم ملی و تیم ملی حمایت می‌کنیم.

هرچند باز هم اگر اشتباهی در رفتار و عملکرد کارلوس ببینیم، بدون نگاه جانب‌دارانه می‌نویسیم، اما از حرف‌مان عقب نمی‌نشینیم؛ حفظ کی‌روش به نفع فوتبال ماست. قیمت دلار هم مهم نیست.

* این یادداشت در سرمقاله چهارشنبه ۶ تیر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =