رییس اتاق بازرگانی لرستان در جلسه فعالین اقتصادی با مجمع نمایندگان استان گفت: موضوع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی از گلایه و طرح شکایت گذشته و وضعیت اقتصاد کلان کشور بسیار نامساعد و نابه سامان است و در حالیکه هدفگذاری دولت این بوده که در سال ۹۷، بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنند، امارهای غیررسمی نشان می‌دهد که در سه ماهه سالجاری ۵۰ هزار مورد ریزش شغل و کاهش اشتغال داشتیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،حسین سلاحورزی  ادامه داد: در لرستان وضعیت اقتصادی نامساعدتری نسبت به کشور داریم و به صورت عینی در اتاق بازرگانی مدیران بانگاه‌های اقتصادی با مسائل و مشکلات متعددی مواجه هستند. بدون اغراق در هفته یکی دو مورد داریم که سر از زندان درمی‌اورند و با خواهش و تمنا باید انها را بیرون بیاوریم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان اضافه کرد: تامین اجتماعی صرفا نگاهش به تامین منابع خود و اخذ بیمه و جریمه است و سیستم بانکی هم با روش محاسبه جرائم و سود برای این بنگاه‌ها مشکل به وجود اورده است.

 حسین سلاحورزی گفت: از طرفی امور مالیات استان با افتخار اعلام می‌کند که ۱۰۱ درصد تحقق درآمد مالیاتی در استانی که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، داشته است!

 رئیس اتاق بازرگانی لرستان خاطر نشان کرد: در اتاق بازرگانی جلسات مختلفی با بانک‌ها، دادگستری و تامین اجتماعی می‌گذاریم و همه هم معتقدند که بنگاه‌های اقتصادی نیاز به حمایت دارند ولی عملا می‌بینیم که اوضاع بنگاه‌ها روزبه روز بدتر می‌شود.

وی تصریح کرد: به صورت پیش فرض در استان با مشکل اشتغال مواجه هستیم و به نظر می‌رسد اشتغال موجود با مشکل بیشتری مواجه است.

 رئیس اتاق بازرگانی لرستان افزود: در استان کارگروه و شورا کم نداریم و در ستاد تسهیل هم که یه مرجع قانونی است، مشکلات بنگاه‌ها مطرح می‌شود و ته آن این است که یک واحد بانکی فعال به بانک معرفی می‌شود و نهایتا باز با معضل دیگری روبرو می‌شود.

سلاحورزی بیان داشت: در مرحله اجرا دستگاه اجرایی توجیهش این است که من از ستاد خودم تبعیت می‌کنم. مشکل ما جمع‌اوری دیتا از بنگاه‌های دارای مشکل نیست و معضل ما چگونگی حل آنهاست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =