اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به عنوان عضو شورای پیشگیری از اعتیاد، برنامه‌هایی همچون خوانش کتاب، اجرای نمایش، برگزاری نمایشگاه و سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری را در راستای پیشگیری از اعتیاد اجرا کرد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد نمایش «چیزی مثل سنگ در دلت» به نویسندگی نگار نادری و نویسندگی ساحل احمد دوست کاری از گروه همزاد لاهیجان در روزهای ٤ و ٥ و ٦ تیر در مکان باغ ملی اجرا شد.

ساحل احمد دوست و رضا صفری در این نمایش ایفای نقش کردند. نمایش در مورد جوان تحصیل‌کرده‌ای است که به دام اعتیاد افتاده و ترک تحصیل‌کرده است او با گزارشگری که تصمیم به تهیه گزارش از زندگی معتادان دارد درگیر می‌شود...

این نمایش سعی دارد با زبان هنر آسیب‌های اعتیاد را برای جوانان و خانواده‌ها بیان نماید.

در ادامه برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در راستای پیشگیری از اعتیاد کتاب ٤٤باور غلط جوانان درباره اعتیاد در لاهیجان خوانش شد.

دکتر هومان نارنجی‌ها نویسنده این کتاب به باورهای غلط جوانان درباره اعتیاد می‌پردازد. باورهایی همچون «یک‌بارمصرف اشکالی ندارد؛ میشه تفننی مصرف کرد؛ اگه آدم خوب غذا بخوره اعتیاد فرد را سرحال و جوان می‌کند؛ تحصیلات مانع اعتیاد است و ...»

از ویژگی‌های این برنامه خوانش کتاب توسط جوانان بوده که در تاریخ ٤ و ٥ تیرماه در پارک بعثت (باغ ملی) لاهیجان خوانش شد.

امیرحسین شمس، رضا عباس پور، آروین علیجانی، امیرحسین فکری، محمد شفیع نژاد، آرمان آشوردن، سهند مشهدی، رضا صفری، حسام‌الدین سلیمانی، امیرحسین عاشور، مسیح پیوستگان، نوین صفار نیا، مسلم انصافی، امیر کشاورز، ستایش پیک موسوی، آوا یاور، بهرخ غنویی، ستاره گرامی نژاد، صنم ارجمند، نیایش نوبخت و آیناز مهری خواه این کتاب را خوانش کردند.

لازم به ذکر است محمدحسین شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در روز چهارشنبه ٦تیر در اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر لاهیجان حضور داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =