ایسنا نوشت: فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، جنبش انصارالله اداره بندر حدیده را به سازمان ملل پیشنهاد داده و دولت مستعفی یمن آن را پذیرفته است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد، جنبش انصارالله اداره بندر حدیده را به سازمان ملل پیشنهاد داده و دولت مستعفی یمن آن را پذیرفته است.

وی افزود: حوثی‌ها به سازمان ملل پیشنهاد نقش اصلی در اداره بندر حدیده را در صورت آتش‌بس در استان داده‌ و دو طرف آن را قبول کرده‌اند اما مذاکرات برای نحوه اجتناب از هرگونه حمله ادامه دارد.

گریفیتس مذاکرات بیشتر با انصارالله را طی روزهای آینده به منظور روشن شدن زمان مذاکرات میان دو طرف و جزئیات آن پیش بینی کرد.

وی ادامه داد، حدود یک میلیون یمنی در حال جنگ هستند و ماموریت خلع سلاح‌شان و ادغام آنها در جامعه اولویتی برای ملت یمن است. هدف از روند صلح تشکیل دولت جدید ملی و انحصار قدرت در دست این دولت است.

وی گفت، دو اولویت دارد، نخست ممانعت از حمله به حدیده و دیگری آغاز مذاکرات سیاسی است.

گریفیتس نسبت به بازگشت به مذاکرات ابراز خوشبینی کرد و گفت، طی روزهای گذشته با عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن در عدن و محمد عبدالسلام، مذاکره کننده ارشد انصارالله در مسقط دیدار و دو طرف برای حضور بر سر میز مذاکرات اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسؤول ادامه داد، اصل اساسی آغاز مذاکرات پایان دادن به جنگ است، مساله حدیده مهم است اما مهمترین مساله راه‌حل سیاسی کلی است.

فرستاده سازمان ملل زمان مشخصی را برای تحویل گرفتن زمام امور این بندر اعلام نکرده است.

گریفیتس روز پنجشنبه دور جدید مذاکرات خود را با دیدار با هادی در عدن آغاز و با دیدار با انصارالله در مسقط به پایان رساند، وی در این دور از مذاکرات به دنبال متوقف کردن تنش نظامی در استان حدیده و بندر استراتژیک آن در غرب کشور بود.

نیروهای دولتی با پشتیبانی ائتلاف عربی از ۱۳ ژوئن برای آزادسازی حدیده و بندر آن در دریای سرخ عملیات نظامی انجام می‌دهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    0 0
    تشکیل دولت در عراق پایان جنگ و تشکیل دولت ائتلافی در یمن و پایان یافتن هر چه زودتر جنگ داخلی سوریه و تشکیل دولت و قانون اساسی جدید در جهت منافع ملت ایران است به شرطی که درس های لازم از این وقایع خونبار خانمان سوز اسفبار و پر هزینه برای ایرانیان گرفته شده باشد.