مریم حضرتی با بیان اینکه 82 درصد مرگ و میرها ناشی از بیمارهای غیر واگیر مانند بیماری های قلبی - عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی می توان به میزان قابل توجهی آمار بیماری های غیر واگیر را کاهش داد.

به گزارش خبرآنلاین مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، در دومین نشست کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر، اظهار داشت: کمیته ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر که به ریاست دکتر هاشمی، وزیر بهداشت تشکیل شده است، شامل 9 کارگروه مشترک و تخصصی از معاونت های مختلف است که هر یک وظایفی را در این کمیته برعهده دارند.


وی افزود: در همین راستا کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر به معاونت پرستاری سپرده شده است که تاکنون در این رابطه جلساتی برگزار و تصمیمات موثری گرفته شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به اقدامات کارگروه آموزش و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر اشاره کرد و تصریح کرد: پیش نویس آموزش بیمار و خانواده و پیش نویس دستوالعمل پرستار تخصصی تدوین شده و جهت بیان نقطه نظرات به وزیربهداشت و معاونت های این وزارتخانه ارسال شده است.

دکتر حضرتی همچنین به تدوین برنامه خودمراقبتی اشاره کرد و گفت: در این خصوص تفاهم نامه ای با معاونت اجتماعی منعقد شده که به صورت هفتگی یک برنامه خودمراقبتی با حضور یکی از پرستارن از یکی از شبکه های پربیننده داشته باشیم و در واقع به این ترتیب آموزش در جامعه را شروع کنیم.

وی همچنین برنامه آموزش سبک زندگی سالم توسط پرستاران با تاکید بر پرستار مدرسه و اجرای طرح پایلوت پوشش بیمه ای مراقبت در منزل را از دیگر اقدامات این کار گروه عنوان کرد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =