فارس به صنعت تجهیزات هوایی پا می گذارد

«خبرجنوب» نوشت: جلسه دیگری از ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری فارس با بررسی وضعیت شرکت صنایع الکترونیک شیراز برگزار شد.

در اين جلسه ساسان تاجگردون ریيس سازمان مديريت و برنامه ريزي فارس گفت: شركت صنايع الكترونيك شيراز يك صنعت بزرگ است كه بايد با هماهنگي دستگاه هاي اجرايي مورد حمايت قرار گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه بايد تلاش شود صنايع استان حفظ و از خروج آن ها از استان جلوگيري گردد،‌ گفت: از مسئولان استان تقاضا مي شود چنانچه در هر صنعتي متوجه تحركات براي خروج آن صنايع از فارس و انتقال به صنايع ديگر شدند مراتب را گزارش دهند تا جلوي اين اقدام گرفته شود.
همچنين يد ا... رحماني معاون اقتصادي استاندار فارس نيز با تاكيد بر لزوم حمايت از تولیدات صنايع استان گفت: طبق مصوبات كارگروه هاي استانداري،‌ در صورت يكسان بودن قيمت و كيفيت كالاهاي توليد داخل استان با توليدات مشابه ساير استان ها دستگاه هاي اجرايي ملزمند توليدات صنايع درون فارس را خريداري و استفاده كنند كه يكي از اين صنايع شركت صنايع الكترونيك شيراز است.
وي گفت: براي استفاده از اين ظرفيت نياز است كميته اي با حضور دستگاه هاي اجرايي و شركت صنايع الكترونيك شيراز تشكيل شود و دستگاه هاي اجرايي نياز خود را به كالاهاي مختلف اعلام و شركت صنايع الكترونيك نيز توانمندي هاي خود را معرفي نمايد تا زمينه همكاري متقابل فراهم شود.
رحماني بيان داشت: به عنوان مثال 61 هزار حلقه چاه در سطح فارس بايد به كنتور هوشمند مجهز شود كه در يك سال گذشته تنها توانسته ايم براي 400 حلقه چاه كنتور نصب كنيم اين در حالي است كه طبق برآوردهاي صورت گرفته شركت صنايع الكترونيك قادر است سالانه 5-4 هزار كنتور هوشمند نصب كند.
معاون استاندار فارس همچنين ارايه آموزش هاي IT و ICT با همكاري اداره كار، فني حرفه اي،‌ پارك علم و فناوري و همچنين شركت صنايع الكترونيك را از ديگر ظرفيت هاي موجود براي همكاري هاي متقابل ذكر كرد و گفت: همچنين طبق اعلام ايران خودرو،‌ ظاهرا شركت صنايع الكترونيك تجهيزات و ماشين آلات بلا استفاده اي دارد كه قابليت استفاده در ايران خودرو فارس را دارد كه انتظار مي رود زمينه براي استفاده اين شركت خودرو سازي از تجهيزات مذكور فراهم شود.
رحماني همچنين در خصوص درخواست شركت صنايع الكترونيك براي دريافت تسهيلات ارزان قيمت به منظور تسويه حساب با طرف قراردادهاي طلبكار اين شركت گفت: از بين تسهيلات بانكي فقط تسهيلات اشتغال روستايي، ارزان قيمت است كه چنانچه طرف قراردادهاي صنايع الكترونيك در روستاها باشند امكان پرداخت اين تسهيلات وجود دارد.
وي گفت: بايد با تعامل دو طرفه بين صنايع الكترونيك و مديران دولتي حوزه IT فارس را دوباره زنده كرد.
گفتني است، بيژن عباسي مديرعامل شركت صنايع الكترونيك شيراز با اشاره به برخي اظهارات در خصوص بدهي اين شركت به طرف قراردادهاي خود گفت: 20 ميليارد تومان از بدهي ها پرداخت شده و هم اکنون كل بدهي ما به شركت ها و كارخانجات قطعه ساز 10 ميليارد تومان است كه 5 ميليارد تومان آن بدهي به كارخانجات مستقر در سطح استان است.
وي با بيان اين كه نياز است بانك ها در اين زمينه همكاري كرده و تسهيلات ارزان قيمت در اختيار شركت هاي طلبكار قرار دهند ادامه داد: چنانچه اين اتفاق بيفتد شركت صنايع الكترونيك شيراز تضامين لازم را براي بازپرداخت تسهيلات به بانك ها خواهد داد.
عباسي يادآور شد: وضعيت نقدينگي و منابع اعتباري همه مجموعه ها از جمله شركت صنايع الكترونيك را تحت تاثير قرار داده كه البته اجازه نداديم اين شركت از كمبود اعتبار آسيبي ببيند.
وي گفت: چنانچه بانك ها اعتبار ارزان قيمت و مناسب در اختيار شركت صنايع الكترونيك قرار دهند مي توانيم برنامه هاي توسعه اي را با ارايه طرح هاي مختلف اجرا نماييم.
مدير عامل شركت صنايع الكترونيك شيراز با اعلام اين خبر كه از مرداد ماه اين شركت تجهيزات الكترونيكي هواپيما را مي سازد گفت: اين تجهيزات بر روي هواپيماهاي توليدي اصفهان نصب مي شود و از به روز ترين تجهيزات الكترونيكي دنيا محسوب مي شود.
عباسي به اين درخواست كه مسئولان با حمايت و مراقبت از صنايع اجازه تضعيف حوزه صنت را ندهند، گفت: از صنايع بزرگ حوزه الكترونيك فقط شركت صنايع الكترونيك باقي مانده كه از اين شركت هم بخش هاي بزرگي از آن جدا و به تهران و اصفهان منتقل شد.
وي تصريح كرد: آنچه كه هم اكنون از اين شركت در فارس باقي مانده را به سختي حفظ و حراست كرده ايم و دو سال با تمام قوا از ماندن شركت صنايع الكترونيك در شيراز حمايت کرديم.
وي تصريح كرد: متاسفانه طرح آمايش سرزمين به وسيله اي براي تكه پاره كردن صنايع استان فارس و انتقال آن به استان هاي خاص تبديل شده كه نياز است مسئولين فارس جلوي ادامه اين وضعيت را بگيرند به عنوان مثال مي خواستند شركت صدرشيمي كه در جوار ما ايجاد شده را به بهانه طرح آمايش به اصفهان ببرند كه با زحمت بسيار و حتي باتهديد، مسئولان پيگير اين قضيه را مجاب كرديم آن چه در شركت صدرشيمي در اصفهان ايجاد شده را به شيراز بياورند نه آن كه شركت صدرشيمي شيراز را به اصفهان منتقل نمايند كه خوشبختانه موفق به متقاعد كردن آن ها شديم.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد صنايع فارس با حمايت مسئولان بتوانند مستمر در مسير پيشرفت و توسعه گام بردارند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =