ایسنا نوشت: احزاب حاضر در ائتلاف حاکم آلمان درخصوص بسته‌ای از اقدامات برای مهاجرانی که هم‌اکنون در سایر کشورهای اتحادیه اروپا ثبت‌نام شده‌اند، توافق کردند و متعهد شدند که تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک قانون مهاجرتی را اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این توافق دو صفحه‌ای پس از آن به دست آمد که نشستی کوتاه به نزاعی که خطر سقوط "ائتلاف بزرگ" آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به همراه داشت، پایان داد.

احزاب حاضر در این ائتلاف توافق کردند که روند فرستادن مهاجرانی را که برای پناهندگی در سایر کشورهای اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند در صورت توافق کشوری که این مهاجران در ابتدا برای زندگی در آن ثبت‌نام کرده‌اند، سرعت ببخشند.

اجرای کامل این توافق مستلزم امضای قراردادهایی با ایتالیا و سایر کشورهایی خواهد بود که تمایلی به پس گرفتن این مهاجران ندارند.

سوسیال دموکرات‌ها دستیابی به این توافق را یک پیروزی برای حزب خود دانستند و از آن استقبال کردند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان نیز که درخصوص مساله مهاجران با ائتلاف مرکل اختلاف نظر داشت، این توافق را "کاملا رضایت‌بخش" دانست.

به موجب این توافقنامه پناهندگانی که در سایر کشورها درخواست داده‌اند، در صورتی که نمی‌توانند از فرودگاه مونیج به کشوری که نخست برای آن درخواست داده‌ بودند، بازگردند، باید ظرف ۴۸ ساعت در پاسگاه‌های پلیس حاضر شوند.

آندریا نالس، رهبر حزب چپ میانه سوسیال دموکرات تاکید کرد که این توافق تشکیل هیچ‌گونه مرکزی برای جابه‌جایی این مهاجران یا اقداماتی چندجانبه از سوی آلمان را شامل نمی‌شود. او همچنین به خبرنگاران گفت که این توافق به تغییرات قانونی نیاز ندارد و سرعت بخشیدن به روند اجرای آن به وزارت زیهوفر وابسته است که نظارت بر پلیس مرزی را برعهده دارد.

نالس اظهار کرد: می‌خواهم این را روشن کنم که ما برای چیزی شبیه یک مصالحه توافق نکرده‌ایم. بلکه طرح جدیدی را تنظیم کرده‌ایم که راهکارهای منطقی‌ای را شامل می‌شود.

همزمان با به دست آمدن این توافق، نظرسنجی‌ جدیدی که به تازگی صورت گرفته،نشان‌دهنده ناامیدی جامعه آلمان در این مساله است.

نزدیک به سه چهارم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که زیهوفر محافظه‌کاران آلمان را با سیاست‌های خود تضعیف کرده و ۷۸ درصد نیز از عملکرد این ائتلاف ابراز نارضایتی کرده‌اند.

دولت ائنلافی آلمان نتشکل از حزب سوسیال مسیحی به رهبری زیهوفر، دموکرات مسیحی به رهبری مرکل و حزب سوسیال دموکرات است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =