کی‌روش شروطش برای ماندن در تیم‌ملی را گفت

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از سفر به لیسبون از مردم و هواداران فوتبال ایران به دلیل حمایت‌های انجام گرفته تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش در گفتگویی که پیش از سفر به پرتغال در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) با کانال اطلاع رسانی تیم ملی فوتبال انجام داد، اظهار کرد: پس از بیش از هفت سال از ورودم به ایران، هنوز پاسخی را که در یکی از نخستین سوالها از من پرسیده شد، به یاد دارم. وقتی آقای کفاشیان رییس وقت فدراسیون از من پرسیدند که آیا فکر می کنی می توانیم به جام جهانی برزیل صعود کنیم یا خیر جواب دادم نوع و استیل رهبری و مدیریت من این گونه است که کمتر وعده بدهم و بیشتر ارائه داشته باشم. الان بعد از گذشت تقریبا هشت سال امیدوارم شما کاملا متوجه شده باشید که سبک و سیاق من این است که کمتر وعده بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم.


وی افزود: همین جا از صمیم قلبم میخواهم از هواداران خوب ایران به خاطر حمایتهایی که از ما کردند تشکر واقعی داشته باشم. در این چند روز که از جام جهانی برگشتیم وقتی در خیابانهای تهران حاضر می شدم عشق زیادی را از مردم می دیدم؛ عشقی که در تصاویر نصب شده در بیلبوردهای متعدد خیابانها هم وجود داشت. می خواهم به خاطر این حمایت و عشق از آنها تشکر کنم. همینطور باید از کادرم به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر می کنم و همینطور می خواهم از فدراسیون فوتبال به خاطر زحماتی که متحمل شد، قدردانی کنم. اگر ما در اینجا حضور داریم، بدون این زحمات حضورمان مقدور نبود.

کی روش ادامه داد: در آخر ولی نه در آخرین رتبه از لحاظ جایگاهی، باید تشکر ویژه ای از بازیکنان فوق العاده ام به خاطر ارزشها و زحماتی که کشیدند داشته باشم. اگر ما این نتایج را کسب کردیم به خاطر زحماتی بوده که آنها متحمل شده اند. یکبار دیگر می خواهم از آنها تشکر ویژه داشته باشم. بعد از آخرین بازی مان برابر پرتغال وقتی من مراتب تقدیرم را به کادرم اعلام کردم به آنها گفتم که از شما به خاطر زحمات و خودگذشتگی که برای من و تیم ملی انجام دادید خیلی ممنونم؛ کاری که کردیم این بود که باعث شدیم مردم پرواز کنند. واقعیت این است که اگر هواداران فوتبال ایران افتخار کردند و با غرور، احترام و افتخار از تیمشان یاد کردند به خاطر کاری بود که بازیکنان انجام دادند و آنها باعث شدند مردم پرواز کنند.

وی تصریح کرد: قبل از جام جهانی کاری که کردیم این بود که خودمان را برای دستیبابی به یک رویا و برای تحقق بخشیدن به یک آرزوی بزرگ و رویای صعود به جام جهانی متعهد کردیم. اکثریت مردم پیش از جام جهانی حتی این اعتبار را به ما نمی بخشیدند که این آرزو را داشته باشیم تا به دور دوم صعود کنیم ولی تا چند دقیقه باقی مانده از بازی در دیدار برابر پرتغال می توانستیم به عنوان تیم اول از گروه صعود کنیم اما الان متاسفانه بنده باید مسئولیت صعود نکردن به دور دوم را قبول کنم. در عین حال بنده مسئولیت کامل عملکرد بازیکنانمان را بر عهده می گیرم و به نظر بنده و نه تنها نظر بنده بلکه از نظر بسیاری از اهالی جامعه بین المللی فوتبال، وقتی بازی هایمان با عملکردی که تیم ملی از خود نشان داد، تمام شد احترام، غرور و وجاهت بسیاری را کسب کردیم. ایمان دارم عملکرد بازیکنان و بازیهایی که در جام جهانی انجام شد برای سالیان بسیار زیادی در خاطر و یاد هواداران باقی خواهد ماند.

سرمربی تیم ملی با بیان اینکه اکنون باید به خانه برگردم تا خانواده ام را ببینم، گفت: امروز که تقریبا هشت سال از حضورم در ایران می گذرد بسیار افتخار می کنم و به خاطر اتفاقاتی که انجام شده متشکر هستم. همانطور که می دانید افتخار این را داشتم که پیشنهاد تمدید کارم را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کنم. فرقی هم نمی کند که من چقدر از ته دل می خواهم رهبری این بازیکنان فوق العاده را در جام ملتها بر عهده داشتم و این مساله درباره بنده نیست. همانطور که می دانید تمام تلاشها برای حمایت و انجام کارها و برنامه های تیم ملی اتفاق افتاده و من هم مطلع هستم که این زحمات کشیده شده ولی این حمایتها همیشه مقداری دیر رسیده است. همانطور که گفتم الان دیگر این مساله درباره شرایط شخصی من یا خواسته های شخصی من نیست. الان صحبت از آینده فوتبال ایران و آینده تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا در امارات است.

کی روش افزود: در هشت سال گذشته همیشه نسبت به اهداف و برنامه های تیم ملی متعهد بوده ایم. همیشه از خودگذشتگیهای خودمان را پیشاپیش بدون هیچ توجیه، توضیج یا گلایه ای انجام داده ایم و فدراسیون فوتبال و مخصوصا رییس محترم فدراسیون فوتبال جناب آقای تاج همیشه تلاش کرده اند که پاسخ خواسته های ما را پیدا کنند و راهکارها را بیابند اما در حال حاضر توقعات برای جام ملتها بسیار بالا است و تنها دلیل، قصد و نیتی که بنده برای ادامه دادن کار در جام ملتها دارم، این خواهد بود که به موفقیت برسیم و تنها دلیلمان این موفقیت است. از بعد حرفه ای تنها دلیل بنده برای به چالش کشیدن این رویا، موفقیت است اما در هشت سال گذشته همواره ما زحمات، کار و نتایجمان را پیشاپیش ارائه کردیم و مسوولان ورزشی وعده ها و قولها را دادند که بعضی از این وعده ها هیچ موقع به تحقق نپیوستند و بعضیها دیر اتفاق افتادند. بعد از هشت سال الان زمانی است که بر عکس این کار را انجام دهیم و این شرایط را برگردانیم. به خاطرمصلحت و آینده فوتبال ایران الان زمان این است که مسوولان ورزشی ابتدا راهکارها و راه حلها را روی میز بگذارند و از طرف مقابل، ما به قولهایمان متعهد خواهیم بود که بهترینمان را به نمایش بگذاریم و پیراهن مقدس تیم ملی را در جایگاه بالاتر و بهتری قرار دهیم. اگر آن شرایط و امکانات پیشاپیش محقق نشوند بنده فکر نمی کنم که بنده شخص مربی و شخص مناسبی برای هدایت تیم باشم که بخواهم تیم ملی را به یک جایگاه بالاتر برسانم.

سرمربی تیم ملی افزود: جام ملتها به هیچ عنوان آسان نیست. رقبایی که ما داریم سی سال کارهای توسعه ای را در بعد فوتبال شروع کرده اند. سوال بنده از فدراسیون، هواداران و مسولان ورزشی این است که آیا منطقی خواهد بود که ما این همه خوشحالی، احساس موفقیت و احساس محقق شدن آرزوها را در هواداران خلق کردیم ولی فردا تغییر نکنیم؟ درخواست عاجزانه ای از مسوولان ورزشی دارم که خوشحالی میلیونها ایرانی را ببینند و آیا این مبحث منطقی خواهد بود که خوشحالی و رضایت مردم را ببینیم و فردا شرایط بهتری را مهیا نکنیم تا باشگاههایمان زمین تمرینی بهتر داشته باشند. شرایط بهتری فراهم نکنیم تا بازیکنان جوانی که در تیمهای پایه بازی می کنند شرایط بهتر و زمین بهتری داشته باشند و یک سیستم آموزش مربیگری بهتر نداشته باشیم، یا زمینهای خوب برای تمرین تیم های ملی، امکانات خوب و اردوهای خوب برای این تیمها که بتوانند به سطح بالاتری برسند. پس این همه زحماتی که کشیده شده و این همه از خودگذشتگیهایی که انجام شده به چه دردی خواهد خورد؟ این معقولیت کجا خواهد بود که اگر مسوولان ورزشی ندانند که چه چیزهایی لازم است تا ما بخواهیم قهرمان آسیا شویم. نمی توانیم مبنای آینده و موفقیت تیم ملی در جام ملتها را بر اساس قولهای قدیمی بگذاریم که یا دیر انجام شده اند یا انجام نگرفته اند.

کی روش خاطرنشان کرد: برای بنده به عنوان سرمربی تیم ملی، فدراسیون و مسولان ورزشی زمانی نیست که الان بخواهیم جشن بگیریم. جشن گرفتن برای مردم و هواداران است. برای ما الان زمان کار است و فراموش نکنیم الان هم دیر است. در حال حاضر برنامه ای که برای جام ملتها داشتیم باید تا الان آماده می بود، همانطور که قطر، ژاپن، کره، عربستان و استرالیا همه برنامه ها و بازیهای دوستانه شان را بسته اند اما ما حتی یک بازی دوستانه و آماده سازی قطعی نداریم. بعد از صعود به جام جهانی در خرداد 96 به من قول دادند که مشکل سربازی بازیکنانی که در تیم ملی سرباز هستند حل می شود ولی تا این لحظه هیچ کس نمی داند که این مشکل حل خواهد شد یا خیر. اگر فکر می کنید من آمادگی مربیگری تیمی را دارم که یک ماه قبل از جام ملتها دوباره بخواهد آن اتفاقی که در جام ملتهای قبلی بیفتد و چهار یا پنج بازیکن مجبور به رفتن به سربازی شوند، من مربی مناسبی نخواهم بود.

وی افزود: در انتها از صمیم قلب می خواهم دوباره مراتب تقدیر و تشکر خودم را اعلام کنم و دستهای همه را بفشارم. سفری که در این چند سال داشتم، سفری است که تا آخر عمرم در روح، وجود و قلبم نگه خواهم داشت. وقتی هشت سال پیش کارم را در ایران شروع کردم، حتی نمیتوانستم این همه اتفاقات خوب را تصور کنم. من هیچ موقع به معنای واقعی نمی توانم ایران را ترک کنم، به خاطر یک دلیل ساده و آن هم اینکه قسمتی از وجود من برای همیشه در ایران باقی خواهد ماند.

خبرنگار از کی روش پرسید شما هم بخشی از قلب خیلی از مردم ایران شده اید. این واقعیت است که بعد از اتفاقاتی که در انتخابی جام جهانی 2010 افتاد، آرزوی فوتبال ایران بود که به جام جهانی برسد اما الان بسیاری ناراحت هستند که چرا ما از گروهمان در جام جهانی صعود نکردیم و این جزو دستاوردهای شماست. در مدت بازیهای تیم ملی در جام جهانی پیامهای بسیار مثبتی از سوی مقامات عالی رتبه کشور خطاب به تیم ملی منتشر شد و با این صحبتهایی که شما انجام دادید مشخص است که شما احساس مسئولیت فراوانی از توقعاتی که وجود دارد، روی دوشتان احساس می کنید اما اینکه بخواهید توپ را به میدان مسوولان بفرستید شاید به ضرر تیم ملی باشد.


کی روش در پاسخ گفت: شما دقیقا به نکته کلیدی رسیدید. دوباره تاکید می کنم که این مساله درباره من نیست. به جایی رسیده ایم که توقعات و آرزوهای هواداران مردم بسیار بالا رفته و مسوولیتی که من در قبال مردم و هواداران دارم، من را مجبور می کند که به معنای واقعی بگویم شما اول کار را انجام دهید و بعد ما صحبت می کنیم. ما نمیتوانیم اینطور ادامه بدهیم و مدام بخواهیم کارهای معجزه گونه انجام دهیم. در جام ملتهای آسیا ما مقابل دنیای عرب بازی خواهیم کرد. به مصاف عربستان، امارات، قطر و مقابل قدرتهای بزرگ آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا خواهیم رفت. بعضیها فکر می کنند بعد از کاری که ما در جام جهانی انجام دادیم، این مسابقات آسان خواهد بود. تشبیه می کنم شاید بعضی از افراد به شهر زیبای یزد خواهند رفت و در سایه درخت نارگیل خواهئد نشست و از سایه این درخت لذت می برند و آب نارگیل می خورند و فقط 15 روز مانده به جام ملتها بیدار می شوند و می گویند باید موفق شویم. این اتفاق قبل از جام جهانی برزیل و جام ملتهای استرالیا افتاد و قبل از جام جهانی روسیه هم تکرار شد. البته واقعیت این است برای جام جهانی روسیه 15 روز قبل از مسابقات هم بیدار نشدند و 5 روز قبل از شروع جام جهانی بیدار شدند. چیزی که اکنون عرض می کنم این است که شما نباید فردا بیدار شوید. شما باید دیروز بیدار می شدید. الان زمان شماست که بیدار باشید. این موضع من است و به خاطر این تاکید می کنم که از بعد حرفه ای تنها یک دلیل برای ماندن در ایران دارم ولی از نظر شخصی نه، دوستان بسیار خوبی دارم و با آنها خواهم بود. اگر بخواهم بمانم از لحاظ حرفه ای فقط به یک دلیل خواهد بود و آن هم دستیابی به موفقیت است و به خوبی میدانم برای جام ملتهای امارات اگر تنها 15 روز پیش از مسابقات بیدار شویم این کافی نخواهد بود. اگر مشکلات سربازی حل نشود، اگر برای مشکلات مالی راه حلی پیدا نشود نمی توانیم راهمان را ادامه دهیم. بازیهای دوستانه نداریم، اردو نداریم و به تجهیزات و البسه لازم نیاز داریم.

وی افزود: شما باید یک مطلب را به خوبی درک کنید. اگر می خواهید با ژاپن رقابت کنید- بگذارید درباره ژاپن صحبت کنیم به خاطر اینکه در چند روز گذشته خیلیها آمدند و درباره ژاپن صحبت کردند- شما نمی توانید مقابل کشوری که بیش از 40 سال در عرصه فوتبال کارهای زیر ساختی و توسعه ای انجام داده موفق شوید، اگر 15 روز قبل از جام ملتها بیدار شوید، یا بهتر است اینطور بگویم که متاسفانه با بنده خیر. الان صحبت درباره حق هواداران فوتبال ایران است که بروند و برای موفقیت بجنگند ولی این بار بازی عوض می شود؛ آنها باید ابتدا راه حلها را نشان دهند و بعد ما کار را انجام دهیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که جدی ترین نگرانی شما چیست و چه کاری باید انجام شود که این خواسته ها فراهم شود، گفت: تمام جزییات در دستان فدراسیون است. اول اینکه به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که فدراسیون فوتبال با من برنامه ای را توافق کند و در آخر در بیست روز از اردویمان با سه بازیکن تمرین کنم. دوم اینکه احتیاج به حمایت مالی پیشاپیش داریم تا بتوانیم مذاکرات لازم برای اردوها و بازیهای دوستانه را انجام دهیم. خیلیها ما را به تمسخر کشیدند، خیلیها من را مورد تمسخر قرار دادند، خیلیها آقای تاج را به سخره کشیدند، خیلیها بازیکنان را مورد تمسخر قرار دادند و بسیاری ما را وقتی مقابل توگو و سیرالئو بازی کردیم، تحقیر کردند. درست است؟ الان زمانی است که شما اول حمایتهای مالی لازم را نشان دهید تا بتوانیم با تیمهای بزرگ مذاکراتمان را انجام دهیم و خواهید دید با حمایتهای مالی لازم ما با تیمهای به مراتب بهتری بازی خواهیم کرد ولی من و بازیکنانمان را در این شرایط قرار ندهید و ما را مورد تمسخر قرار ندهید و این تظاهر را نکنید که میخواهید به قولها وفادار باشید و در آخر این اتفاق نیفتد.

وی افزود: اگر شما در آینده که جام ملتهاست، به موفقیت فکر می کنید خیلی ساده است آن افرادی که وقتی مقابل سرالئون و توگو بازی می کردیم ما را مسخره می کردند، کجا هستند و شماره تلفنشان را به ما بدهید. می خواهم به آنها زنگ بزنم و از آنها درخواست حمایت مالی کنم ولی اکنون زمان این است. اگر می خواهیم به جایی برسیم هفت تا ده روز آینده زمان این است که راه حلهایمان را پیدا کنیم. همه آنهایی که بازیهای دوستانه ما مقابل توگو و سیرالئون را مورد تمسخر قرار دهند، الان بیایند و حمایتهایشان را نشان بدهند. فکر نمی کنم لازم باشد که مثالهای دیگری را عنوان کنم. در آخر خیلی کوتاه می گویم هشت سال پیش عرض کردم که کمتر قول می دهم و بیشتر ارائه می کنم. هشت سال بعد اسم بازی این است که مسوولان ورزشی باید راه حلها را ارائه دهند و ما ثابت کرده ایم به قولهایمان پایبند خواهیم بود.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 61
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    یه جوری حرف میزنه که انگار قبل ایشون ما جام جهانی نرفتیم
    • محمدرضا A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      رفتیم. فقط حماسه های صعودمون قبل کروش از شاهنامه سر در نیاورده بود
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      از بازی بکش زیرش و بی برنامه نیم میلی حماسه فنی و استراتژیکی بسازید،بازی های غیرتی بچه ها رو بنویسید پای دانش فنی کیروش و جونم جونم راه بندازید،مساوی با پنالتی اشتباه جلوی پرتغال رو برد جلوی برزیل تو فینال جام جهانی جلوه بدین ،اسپانیایی که از روسیه باخت رو بهترین تیم جام لقب بدین و گروه زندگی رو بعنوان گروه مرگ جا بزنید،هزار جور دوز و کلک واسه مردم ساده سوار کنید،حقی هم بالای سرت هست اونو میبینید ؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      کی روش پول پرست دفاع اتوبوسی و گل بخودی و پنالتی اشتباهی مقابل پرتغال که هنر نیست
    • رضا IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      27 51
      از کی روش جوگیر تر ندیده بودم بعد از گل بخودی مراکش و پنالتی اشتباهی که به نفعمون گرفتند فکر میکرد میره فینال دوباره هم جوگیر شد
    • بی نام DE ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      97 30
      رفتیم با اما و اگر
    • بی نام DE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      26 9
      دلم میخاست 80 تامنفی بت بدم ولی حیف که نمیشه
    • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      29 9
      ما كه حتي تو انجام بازي دوستانه با مثلا دوستانمون هم تحريم هستيم اينقدر به كيروش سخت نگيريد، كفش و پيرهن و نداشت تيم ملي
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    به نظر من دیگه فوتبال دفاعی بسته. یه مربی هجومی تر بیارید. خسته شدیم از دفاع. به خدا فوتبال با حمله قشنگه.
    • محمدرضا A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      کی روش و فوتبال معقولانش برن تا دوباره برگردیم به دوران قبل از اون که دنبال حماسه و غزال تیز پا و صعود با نذر و صلوات باشیم؟ به نظرم الان برای بهتر شدن شرایط فوتبالمون هم به برانکو نیاز داریم هم به شفر و هم به کی روش و بهترین راه اینه که یه طوری بین اینا صلح و آرامش برقرار بشه و بتونن کارشون رو بکنند
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      95 41
      دوست گرامی فوتبال هجومی ابزار می خواد مثلا بازیکنان لژیونر در لیگهای معتبر اروپا حالا با این بازیکنهای فعلیمون اگر تهاجمی بازی کنیم میشه مثل بازی با بوسنی که 3 تا می خوریم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    به شما احترام می گذارم اما دستاورد های شما شامل یکبار حضور در جام جهانی با یک امتیاز ، یک بار حذف در جام ملت های آسیا با شکست مقابل عراق و یک حضور دیگر در جام جهانی با 4 امتیاز ، با توجه به دستمزدی که می گیرید ، ادعا های بزرگتان و استفاده از بازیکنان دو ملیتی ، چندان درخشان نیست. شما یک تیم دفاعی ساخته اید که حتی مالدیو را با یک گل می برد و دائم در حال درگیری با دیگران و حاشیه سازی هستید. اگر نباشید ، دنیا به آخر نمی رسد
    • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      78 59
      درود بر شما که حق رو گفتید
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    بابا بذارید بره تو مملکتی که من فوق لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران ماهی 2 میلیون گیرم نمیاد چه معنی داره این آقای مربی شوتبال سالی 12 میلیارد تومان به جیب بزنه
    • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      63 78
      سال 13 میلیارد واسه دفاع اتوبوسی و ضد فوتبال
    • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      18 6
      بی انصافی هم حدی داره
    • بی نام A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      27 20
      یه جوری میگی فوق لیسانس مکانیک حالا مثلا چه گلی به سر مملکت زدی .
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    بعد از هشت سال سرمربیگری در تیم ملی و کسب ضعیف ترین تیم آسیا در تعداد پاس، ضعیف ترین تیم آسیا در میزان مالکیت توپ، ضعیف ترین تیم آسیا در تعداد حمله و موقعیت خطرناک، ضعیف ترین تیم آسیا در شوت به دروازه، با لطف گل به خودی بازیکن مراکش و پنالتی اشتباه داور در بازی پرتغال چنان حرف میزنه که انگار شاهکار کرده. قدرت القای رسانه ای فردوسی پور باعث شده ضعف هامون هم قوت دیده بشه.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      61 72
      درود به شرفت ای کاش بقیه مردم هم این درک رو داشتند.
  • بی نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    کافیه به دستاورد هاش نگاه کنیم اما متاسفانه به دستمزدش نگاه میکنیم همیشه .نگه داشتن کیروش یعنی حضور در 16 تیم و حتی 8 تیم جام جهانی 2022 .
    • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      62 42
      کدوم تیم با گل نزدن رفته بالا که این تیم بره بالا؟؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      39 27
      حضور در بین 16 تیم که هیچ حتی قهرمانی در جام جهانی هم برای ما نون و آب نمیشه.واقع نگر باشید لطفا
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    درود به شما کیروش بزرگ شما در ایران جاودانه هستید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    حرف حق جواب نداره.اونایی که به سیرالئون میخندیدن حالا بیان بازی با تیم اروگوئه بذارن.ایرانی فقط حرف میزنه.
  • علی A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    جناب کی روش. اونایی که مسخره میکردن هوز هستن و هر روز پروژه جدیدی علیه تیم ملی کلید میزنن. یک سری شون فقط زاده شدن برای نق زدن و یک سری هم منافعشون ایجاب میکنه که شما نباشید. عده قلیلی هستن که با دلیل و منطق منتقد محسوب میشن که اونها هم جایگاه خودشون رو دارن و قابل احترامن و وجود این مقدار منتقد عادیه. بنابراین خیلی نباید برای شما مهم باشه. با قدرت به کارتون ادامه بدید و پیگیر اجرا شدن برنامه ها باشید.
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    کیروش واقعا فردی هست که رهبری را بلد هست و اصول آن را می شناسد برای همین بعد از سالها که در ایران هیچ گاه کار تیمی معنا نداشته توانسته تیم بسازد و بازیکن محوری را پایان بخشد. امیدورام بماند با همه سختی ها و ناسپاسی ها و باند و مافیاها
    • بی نام A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      12 7
      شاید تا قبل از خداحافظی سردار با بازیکن محوری برخورد داشت اما وقتی بین خداحافظی سردار با قوچان نژاد و بقیه فرق میذاره،اونوقت باید گفت ایشون هم براساس سلایق و علایق شخصی تصمیم میگیره. ضمن اینکه ایشون انسانی اقتدارگرا و خود محور می باشد که با توجه به مدیران فوق العاده ضعیف ورزش ایران جایی بهتر از ایران برایشان پیدا نمی شود.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    فقط برو
    • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      67 30
      آره برو که دوباره هوس فوتبال علی اصغری و با آرزو و اما واگر بریم جام جهانی
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    کاملا باهاش موافقم، این بار دیگه فدراسیون عیارش رو نشون بده
  • بی نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    عجب رویی داره این ،طرف رو تو شهر راه نمیدادن سراغ کدخدا رو میگرفت،بغیر از کسانی که منافعشون تو موندن تو هست بقیه مردم خواهان اومدن یه مربیه دیگه هستن،این بابا خوب جایی رو گیر آورده ،کلی بهانه ردیف کرده واسه جام ملتها و میدونه بالاخره یکیش جور نمیشه و همون رو میکنه پیرهن عثمان،احتمالاً از مهر ماه هم میگه لیگ رو کلاً تعطیل کنید چون با یمن و ویتنام و عراق بازی داریم،بابا برووووووووووووووووو دیگه
    • آرمين IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      47 21
      اقليت خائن كه مربي مثه كيروش كه به كسي باج نميده و دانش بالايي داره به ضررشونه و اكثريت نادان كه تو اين توهم ان كه با بازي هجومي ما تو جام جهاني موفق ميشيم بازي هجومي رو تيمي ميكنه كه مدافعان و هافبك با تجربه بين المللي بالايي داشته باشه ، سبك بازي ايران خيلي مناسبه شرايط فوتبالمونه،با بازيهاي تداركاتي خوب ميشه تو ضد حمله اين تيم رو تقويت كرد،رجوع كنيد به بازي ديشي برزيل و بلژيك كه برزيل از اول بازي حمله ميكرد ولي ضخرش بلژيك دو گل زد رو ضدحمله و برد،تيم ايران هم اگه تجربه بين المللي اش بيشتر بشه ميتونه مثه بلژيك تو اشل كوچكترش باشه، متاسفانه حتي تو اين كشور كارشناسهامون هم جو گير ميشن،بطور مثال بعداز بازي ايران اسپانيا آقايون حاج رضايي و.. بقيه در كامنت بعدي
    • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      21 47
      در مملکت فرصت طلبها این آقا جای محکمی برای خودش گیر آورده چون فرصت طلبی رو خوب بلده آقای ضد فوتبال ...
    • بی نام GB ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      4 1
      ﺧﻮﺩﺕ ﻛﻪ اﻧﺪ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﺭﻭﺯﻱ و ﺑﻲ ﻣﻨﻂﻘﻲ ﻫﺴﺘﻲ
  • بی نام SA ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    یه گفته حکیمانه میگه « نبین که می‌گوید ببین چه می‌گوید » فارغ از اینکه با کیروش موافق باشیم یا نه انصافاً تمام مواردی که مطرح کرده دغدغه های بجا و درستیه ، نکاشته نمیتونیم درو کنیم حقیقتاً تعداد کمیت و کیفیت بازی ها تدارکاتی ژاپن ، عربستان ، کره و استرالیا قبل از جام جهانی را با کشور ما مقایسه کنید مصداق فیل و فنجانه اصلاً امکانات سخت افزاری ورزشگاه ها و بودجه باشگاهی و ملی ما و .... را با رقبا و حریفانمان مقایسه کنید بحث کیروش نیست بلکه منطقاً باید بین امکانات و انتظارات تناسب وجود داشته باشه ما حتی برای تصمیم سازی صرف نرم افزاری مثل وضعیت خدمت وظیفه ملی پوشانمان هم که همه جای جهان فرمول مشخصی داره عجز در تصمیم گیری داریم خلاصه بی مایه فطیره
  • ali IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    میگن تو همه چیز دخالت میکنی سربازی بازیکن ها به تو چه مربوطه همین الان که همه رو داری مگه غیر از دفاع کاری میکنی خب11 نفر اماتور ببر بزار تو دفاع چه فرقی داره برات
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    حرفش درسته
  • جوان IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    17 46
    آقا جام جهانی نمی خوایم ....شاهکار ایشون رو هم نمی خوایم البته اگر شاهکاری باشه .......از آقای فردوسی پول بپرسین میگن ایشون قهرمان جهان شده با این بازی دفاعی ......مهم نیست چه کرده مهم اینه که جیب خودش و اطرافیانش رو پر کرده .....................آقای وزیر ورزش و حوانان ...لطفا پول امسال و سال دیگه ایشون رو تبدیل کنید به یه کارخانه تولیدی ... ویا چند واحد مسکونی ...بدید به جوانان ... قهرمانی در حام حهانی هم پیش کش خودتون
  • بی نام RO ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    41 20
    دوستان لنگی که کوچکترین افتخاری در هیچ سطحی برای ایران تا حالا نداشتن باز آتیش گرفتن. شماها حواستون به مربی خودتون باشه.
  • ایمان A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    58 11
    ما ملت فراموشکاری هستیم دوست دارم کیروش بره تا باز اون تیم ملی بازیکن سالار، با بازیهایی که توی طول بازی 100 بار سکته میکردیم و میرفتیم به تیمهای درجه 2 عربی میباختیم رو یادتون بیاد ... آقای کیروش ممنون به خاطر زحمات و تعصبت به ایران
  • سعيدي A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    22 50
    كي گفته ما حسرت جام جهاني داشتيم.كيروش ظاهرا نميدونه كه ما قبلا و در زماني كه فقط يك تيم از قاره اسيا و اقيانوسيه به جام جهاني راه پيدا مي كرد با حشمت خان مهاجراني به جام جهاني 1978 ارژانتين رفتيم و در گروه به مراتب سخت تر از حالا يعني هلند و آرژانتين و اسكاتلند قرار گرفتيم.بعد از اون هم در جام جهاني 98 شركت كرديم و نتايج خوبي هم داشتيم و باز در جام جهاني 2006 نيز شركت داشتيم.در ضمن فوتبال اون موقع ما به مراتب زيباتر و لژيونرهاي خوبي هم در اروپا داشتيم. جناب كيروش اينجا مردمش به غير از اهل فدراسيون كه فقط به فكر جيب و منافع خودشون هستن بي سواد و نا اگاه نيستن.شما در مملكتتان به همين دليل منفور هستيد چون از فوتبال فقر نمايش دادن و را بلديد.ما فوتبال دفاعي و حقارت اميز نميخواهيم.
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    17 35
    از بازی بکش زیرش و بی برنامه نیم میلی حماسه فنی و استراتژیکی بساز،بازی های غیرتی بچه ها رو بنویس پای دانش فنی کیروش و جونم جونم راه بنداز ،مساوی با پنالتی اشتباه جلوی پرتغال رو برد جلوی برزیل تو فینال جام جهانی جلوه بده ،اسپانیایی که از روسیه باخت رو بهترین تیم جام لقب بده و گروه زندگی رو بعنوان گروه مرگ جا بزن،هزار جور دوز و کلک واسه مردم ساده سوار کن،حقی هم بالای سرت هست رو چی اونو میبینی ؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    45 17
    فقط كي‌روش
  • رضا IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    24 42
    دقیقا کدوم دستاورد؟ سیستم جدید 820 رو می فرمایین؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    5 7
    به نظرم بهتره يه مربي جديد با افكار جديد بياريم.آقاي كيروش مربي خوبيه ولي حاشيه خيلي داره و توو همه كاري دخالت ميكنه.به قول خودش 8 سال داره توو ايران كار ميكنه.8سال زمان كمي نيست.دستاوردش چه كم يا چه زياد هميني هست كه ميبينيم.مطمئن باشيد تمام تلاششو كرده و اين بوده دستاوردش.چيز جديدي نميتونه به فوتبال ما اضافه كنه.كمي تغيير بد نيست.
  • بی نام SE ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    13 23
    اقای کی روش اینکه مربی خوبی هستی شکی نیست ولی به قولی گرون فروشی میکنی
  • بی نام IT ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    25 32
    بخدا ما راضی نیستیم شما زجر بکشی و منتقدان اذیتت کنن و بدون امکانات کارت رو تو تیم ملی ادامه بدی ، برو یه جا دیگه مربیگری کن برادر. البته اگه واقعا این مشتریهایی که خبر آنلاین هر روز برات ردیف میکنه وجود خارجی داشته باشه
  • بهمن AU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    12 35
    وقتی یه مربی با بازیکنی مثل کریس رونالدو ،کورشما، فدارسیون فوتبال پرتقال، روی کین و عالم و ادم مشکل داره و همش دنبال حاشیه سازی ،درگیری با مربیان و...است ،همون بهتر بره
  • بی نام EU ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 4
    عیار تیم های جام جهانی و کلاس بازی های جهانی تازه تو مرحله حذفی مشخص شده. تو مرحله حذفی معلوم شد اسپانیا اون اسپانیای قهرمان جهان و پرتغال اون پرتغال قهرمان اروپا نبود مربی تیم ملی باید جرات و جسارت حمله و گل زدنو به تیم بده یا بهتر همون چیزی که رییس فیفا که به مهدوی کیا گفت تیم ایران با این کیفیت برای حمله و گل زنی چرا فقط دفاع میکنه.
  • خداحافظ RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    4 2
    آقای کیروش خیلی ممنون، توی این هشت سال هم عالی بودی و همیشه ازت حمایت کردم، اما دیگه موندن فایده نداره به نظر من توی اوج و با این هشت سال نتایج درخشان خداحافظی کن. کشور ما متأسفانه الآن دچار مشکلات بسیار مهم تری هست.
  • سعید صالحی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    56 17
    کیروش باعث شد یادمون بره دو تا دو تا از قطر و کویت میخوردیم و سه تا از بحرین تیم های قهرمان لیگ مون هم چهار تا از الهال و سه تا السد و شش تا از العین میخورن حالا کیروش کاری کردن که از پرتغال مساوی میگیرم مردم ناراحت و میشن و انتقاد میکنن مرسی کیروش
  • آرمين IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    33 13
    مشكل اينه كه خيلي از كارشناسهاي ما هم جوگير هستن و احساسي نظر ميدن،بعد از بازي ايران و اسپانيا،آقايونحاج رضايي و.. عنوان ميكردن كه ما نشون داديم كه ميتونيم هجومي بازي كنيم و از اين مسئله ناراحت بودن كه چرا از اول هجومي بازي نكرديم،پرتغال هجومي تقريبا بازي كرد جلوي اسپانيا و ٣ گل خورد،در مقابل ،چون بازيكن اسثنايي مثه رونالو داشت ٣ گل زدبه تنهايي خودش يه تنه پرتغال رو برد جلو،ما از اول ميتونستيم هجومي بازي كنيم ولي در نهايت چند تا گل به اسپانيا ميزديم؟در خوشبينانه ترين حالت دو تا،چند تا گل ميخورديم؟دست كم ٤ تا،روسيه با سيستم ايران و حتي خيلي دفاعيتر از ايران مقابل اسپانيا ١٢٠ دقيقه دفاع كرد و آخرش بازي رو برد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    35 10
    حافظه تاریخی ما ضعیف است؟ مگر چند روز گذشته درصد منتقدین اینقدر بالا رفته هزینه ما برای بازی دوستانه و حمایت از تیم ملی با کشورهایی نظیر ژاپن تفاوت فاحشی دارد با این بازیکنان و شرایط توقف چی داشتید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    28 38
    آقای کی روش دکمه خدانگهدار را بزن
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    46 16
    کیروش بره اوج آمال فوتبالیمون راهیابی به 2022 قطر هست . یادتون رفته با مایلی و بلاژویچ به ترتیب با کویت در تهران و تایلند در بانکوک مساوی کردیم . کیروش کاری کرد که پرچممون را قایم نکنیم و بگیم ما طرفدار ایران در جام جهانی هستیم .
  • علیرضا IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    44 33
    کی روش به فوتبال ما هویت داد به ما فهماند می توان مربی ستاره تیم باشد نه بازیکن سالاری . کی روش چه باشد چه نباشد تا سالها عیار تشخیص سره از ناسره خواهد بود هر کس در کسوت مربی گری تیم ملی درآید با او مقایسه خواهد شد .
  • بی نام RO ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    9 4
    اون کسیکه اب نارگیل میخورده کی بوده؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    15 34
    چهار سال پیش برابر عراق تازه عداعش زده باختیمدر جام جهانی در چند امارها ازجمله مالکیت32 بودیم امار پاس عربستان جز چهار تا بود
  • بی نام DE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    5 2
    بعضی ها مطلب رو نخوانده نظر می دهند از کیروش خوب استفاده نکردیم او گفت کفاشیان اوایل حضور من فقط رفتن جام جهانی رو می خواست ... ولی کیروش برای تحول در زیر ساختهای فوتبال ما آمده بود اما کو گوش شنوا...
  • امیر DE ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    9 3
    کسانیکه با آقای کروش مشکل دارند خیلی خودشون را ناراحت نکنند . آقای کروش هم یک زمانی ازاین کشورو ازاین تیم ملی می رود . یک نفردیگرجایگزین می شود . ولی فراموش نکنید که اگرمربی چه درحد کروش باشد و یا چه بهتریا اصطلاحا بالاترازآن هم باشد تا زمانیکه ما بودجه برای بازی های تدارکاتی مناسب نمی گذاریم ، تازمانیکه مربی باید چندین سال فزیاد بکشه که زمین تمرین نداریم ، تازمانیکه امکانات سخت افزاری نداریم حتی اگر آلکس فرگوسن یا آنتونیو کونته یا امثال آنها هم به ایران بیایند بازهم نمی توانند کاری بکنند چون مشکل فوتبال ما پایه ای هست . موضوع فوتبال ما آقای کروش نیست . موضوع فوتبال ما مسائل پایه ای هست . یک سری افراد ظاهرا یادشون رفته که ایران به زوردر پلی آف میخواست با معجزه بره جام جهانی .
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    8 18
    این اقا با این سبک بازی هیچ دست اوردی نیز در اسیا نخواهیم داشت ،اینقدر احساسی با این مو ضوع تعویض مربی برخورد نکنیم .تیم ملی نیاز به روح و روان تازه داره اجازه دهیم در کنار سیستم دفاعی خسته کننده و بی روح دفاعی مربی داشته باشیم که قدری فوتبال بازی کردن یاد بچه های تیم بدهد نه فقط دفاع .البته اگر سران مافیا فوتبال اجازه دهند