روزنامه 'آ.ب. ث' در مقاله ای به قلم «هرمان ترتچ» نوشت: اروپا به رغم تهدید آمریکا در اعمال تحریم ها، از ایران حمایت می‌ کند .

به گزارش ایرنا، روزنامه روز شنبه تصریح کرد: هنگامیکه «دونالد ترامپ» به وعده انتخاباتی خود در شکستن توافق امضا شده از سوی سلفش «باراک اوباما» با جمهوری اسلامی عمل کرد ، فریاد دیگر کشورهای امضا کننده بلند شد .

آ.ب. ث ادامه داد: دلیل آنها به این خاطر بود که فکر نمی‌ کردند که ترامپ همچنین به این وعده انتخاباتی خود عمل کند ، همچنین به این دلیل است که کسب و کار بالقوه با ایران که صادرات هایش برای تامین مالی‌ مدرنیزه کردن بزرگی‌ که این کشور در انتظارش است آزاد شده، بسیار عظیم می‌ باشند .

نشریه خاطرنشان کرد: فرانسه ، آلمان و انگلیس به خود وعده درآمد بزرگی‌ را داده ا‌ند. همچنین چین و روسیه نیز این وعده را به خود دادند .هنگامی که ترامپ از این توافق انتقاد کرد ، این کشورها به رغم انتقام های احتمالی‌ در آمریکا ، تعهد خود به حفظ آن را اعلام داشتند .

آ.ب. ث نوشت: «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی‌ اتحادیه اروپا ، روز جمعه در وین ، پنج کشور را برای تضمین دادن به ایران که با آنها هستند و علیه ترامپ می‌ باشند را گردهم آورد .

روزنامه ادامه داد :این کشورها می‌ خواستند به ایران بگویند که برغم ترامپ ، از جمهوری اسلامی حمایت می‌ کنند، به همین دلیل از ایران نفت و گاز خواهند خرید و به رغم تحریم های آمریکا به ترویج تجارت با ایران خواهند پرداخت.

در مقاله آمده است :روسیه و چین برنامه کاری جدای خود را دارند اما اروپایی ها فکر می‌ کنند که بهتر است که کشوری نظیر ایران را در آغوش بگیرند تا که در کنار ترامپ بنشینند .

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس GB ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    17 0
    عجب ترجمه ضعیفی
  • عرفان IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    37 0
    آره به همین خیال باشین... مردم آنقدر هم ساده نیستند که فریب چندتا عکس یادگاری و دست دادن و لبخندهای ظاهری را بخورند.... اروپا هیچ وقت بازار بسیار کوچک و پر از ریسک ایران را به بازار تجاری عظیم و باز آمریکا ترجیح نخواهد داد...
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    14 1
    اقتصاد کشور های اروپایی در دست شرکت های غیر انتفاعی و چند ملیتی هست و اونها تعیین میکنند که از کی خرید کنند و با کی شراکت کنند. دولت های اروپایی توان دیکته کردن دستورات به شرکت های بزرگ خصوص را ندارند.
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    7 3
    ایران را بغل می کنند تا نتواند آرادی عمل داشته باشد , و آمریکا هر لحظه بتواند ضربه جدیدی برگرده آن وارد کند . اروپا میانجیگری است که مسئول گرفتن ایران برای ضربه زدن آمریکاست .
  • مهدی IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    9 0
    خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    9 0
    اين اقا زاد ها هم كه از خانواده دورند و با ميليار دها دلار و يورو در اروپا عشق و حال ميكنندبخاطر اينكه غم هجران انها رو اذيت نكنه در اغوش بكشيد . ما هم تمام بد بختي هاي ناشي از تحريم و جنگ و بجان ميخريم و تحمل ميكنيم
  • بی نام GB ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    6 0
    تکنولوژی ارتباطات و اقتصاد اروپا چنان با آمریکا درگیر است که اروپا را هزار برابر آسیب پذیرتر از ایران در مقابل آمریکا کرده . فقط کافی است لحظه ای ارتباطات ماهواره ای اروپا قطع شود اثرش از جنگ جهانی بدتر خواهد بود
  • تقی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
    0 0
    ارائه آمار واردات گمرکات کشور در فصل بهار 1397از کشورهای اروپایی میتواند صحت ادعاهارا ثابت کند شرکت ما از کشور آلمان در سال 1397 وارداتی نداشته است ؟