ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: اعضای باند سه نفره‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در قالب فالگیری و رمالی در سراسر کشور از هموطنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار نورعلی یاری گفت: در پی شکایت زنی مبنی بر کلاهبرداری 750 میلیون ریالی یک رمال و فالگیر در شبکه‌های اجتماعی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی شبانه‌روزی توسط کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی، اعضای این باند را شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه به طور همزمان در دو استان مرکزی کشور شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: شیوه کلاهبرداری متهمان به این صورت بود که با درج و انتشار آگهی طالع بینی و فال‌گیری پس ازجلب اعتماد و سوء‌استفاده از اعتماد قربانیان با دادن وعده‌های دروغین از آن‌ها مبالغ زیادی پول دریافت می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: از این باند شمار زیادی سکه، ارز و تجهیزات رایانه‌ای و رمالی نیز کشف و توقیف شد.

او در ادامه یادآور شد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری به مبلغ بیش از 5 میلیارد ریال از هموطنان اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با هشدار به کاربران فضای مجازی افزود: افراد سودجو مسائل خرافاتی را به اشکال گوناگون در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و به این طریق از اعتماد طعمه‌های خود سوءاستفاده می‌کنند که می‌طلبد هموطنان با حساسیت و آگاهی در فضای مجازی وارد، تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

یاری گفت: متأسفانه کلاهبرداری مالی به روش طالع‌بینی و کف‌بینی اخیراً به یکی از روش‌های مجرمان در فضای مجازی تبدیل شده است، از این‌رو به کاربران توصیه می‌کنیم با تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی راه سوءاستفاده و سودجویی را از این کلاهبرداران گرفته و به چنین تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود اعتماد نکرده و فریب نخورند.

او با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی یادآور شد: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =