خبرگزاری صدا و سیما نوشت: لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور سابق برزیل همچنان باید در زندان باقی بماند.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد پیشتر، یک قاضی حکم آزادی دا سیلوا را صادر کرد و این موضوع سبب ایجاد مناقشه و جنجال و همچنین تصمیمات متناقض بر سر سرنوشت این سیاستمدار برزیلی شد. در نهایت دادگاه استیناف این موضوع را حل و فصل و اعلام کرد رییس جمهور سابق برزیل همچنان باید در زندان بماند.

دا سیلوا در حال گذراندن حکم دوازده سال و یک ماه زندان به سبب فساد است. دنیل شومیلر خبرنگار الجزیره انگلیسی از بوینوس آیرس گزارش داد قضات مختلف در شهرهای مختلف در برزیل در این باره با یکدیگر اختلاف نظر دارند که آیا رئیس جمهور سابق برزیل باید از زندان آزاد شود یا خیر. او در حال گذراندن حکم دوازده سال و یک ماه حبس به سبب فساد و پولشویی است . یک قاضی در جنوب برزیل حکم داد که رئیس جمهور سابق این کشور باید از زندان آزاد شود. اما قاضی که نخستین بار حکم حبس دا سیلوا را در ماه آوریل صادر کرد گفته است رئیس جمهور سابق برزیل نباید آزاد شود. یک قاضی دیگر هم حکم داد که دا سیلوا دست کم باید نه سال در زندان بماند. این در حالی است که خود دا سیلوا می گوید بی گناه است و قربانی مسائل سیاسی شده است.

شمار زیادی بر این باورند اگر او از زندان آزاد شود، و اگر اجازه یابد در انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر حاضر شود می تواند حمایت مردم را جلب کندو به پیروزی برسد. نظرسنجی های انجام شده نیز این موضوع را تأیید می کنند. از این رو، باید گفت برزیل با شرایط دشواری مواجه شده است و مشخص نیست آیا دا سیلوا همچنان باید در زندان بماند یا این که اواخر امسال بار دیگرمی تواند رئیس جمهور برزیل شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =