ایلنا نوشت: معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه سفر خود به اصفهان به دیدار آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله ناصری از علمای برجسته این استان رفت.

اسحاق جهانگیری،‌ معاون‌اول رئیس‌جمهور با حضور در بیت آیت‌الله مظاهری، رئیس حوزه‌علمیه اصفهان با او دیدار و گفت‌وگو کرد. جهانگیری در این دیدار با تشریح شرایط کشور و تحریم های جدید آمریکا گفت: در شرایط کنونی تنها راه عبور از موانع و مشکلات موجود انسجام قوای سه گانه، جریان های سیاسی و نخبگان و مردم در داخل کشور است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی پیامدهای تحریم‌های جدید و مذاکرات انجام شده با کشورهای اروپایی، روسیه و چین گفت: دولت برای هر شرایطی برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند نیازهای اصلی مردم را تأمین کند.

جهانگیری با بیان اینکه هدف آمریکا از فشارهای جدید ایجاد نارضایتی در مردم است گفت: با سازوکاری که رهبر معظم انقلاب تدبیر کردند و با کمک همه مسئولان و مردم خواهیم توانست از این دوره پرمخاطره عبور کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله کم آبی در کل کشور گفت: بحران آب مشکل عمومی کشور است و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده دغدغه مردم در این خصوص برطرف شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تأمین آب استان اصفهان و نیز تأمین معیشت آن دسته از کشاورزانی که به خاطر کمبود آب دچار مشکل شدند اظهار امیدواری کرد با تحقق تصمیم های اتخاذ شده و افزایش نزولات آسمانی مشکلات استان در این باره برطرف شود.

جهانگیری در پایان از رهنمودها و راهنمایی های آیت الله مظاهری برای پیشبرد امور قدردانی کرد و گفت: دولت ما همواره نیازمند حمایت های حضرتعالی است.

هدف دشمنان ایجاد اختلاف میان مسئولان است

آیت الله مظاهری نیز در این دیدار با اشاره به سوابق خوب معاون اول رئیس جمهور در مسئولیت های مختلف گفت: عقلانیت و صفای دکتر جهانگیری در زمان استانداری اصفهان و کارهای خوب و ماندگار ایشان در زمان وزارت همواره منشأ خیر بوده است و ما از شما راضی هستیم.

وی تأکید کرد:ان‌شاءالله باتلاش و کوشش مشکلات مردم مرتفع خواهد شد و سختی های پیش رو با اتحاد برطرف خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان هدف دشمنان را ایجاد اختلاف میان مسئولان دانست و گفت: ایجاد اختلاف موجب می شود تا مسئولان در پیشبرد کارها و خدمت مردم نتوانند همه قوت خود را به کار گیرند. مردم امروز در مضیقه هستند و حل مشکلات نیازمند اتحاد، هماهنگی و همسویی است.

مظاهری با تأکید بر اینکه در طول دوران انقلاب مشکلات بزرگی از پیش روی دولت و ملت ایران برداشته شده اظهار امیدواری کرد مشکلات موجود نیز به فضل الهی با درایت برطرف شده و موجب ایجاد نشاط در میان مردم شود .

وی با اشاره به موضوع کم آبی در استان اصفهان و تلاش های انجام شده گفت: خوشبختانه در تامین آب شرب مردم مشکلی ایجاد نشده و مسئولان توانستند این موضوع را به خوبی اداره کنند.

مظاهری در پایان اظهار امیدواری کرد با حل مسئله آب استان اصفهان دل مردم و دل رهبر معظم انقلاب به دست مسئولان شاد شود.

دشمنان دین و ملت قصد دارند که به کشور ما آسیب بزنند

جهانگیری همچنین با آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی از روحانیون و علمای استان اصفهان دیدار کرد. او در ادامه برنامه‌های سفر یکروزه خود به استان اصفهان، در بیت آیت‌الله حاج شیخ محمد ناصری دولت‌آبادی حضور یافت و با وی پیرامون موضوعات مختلف از جمله مسائل کشور گفت‌وگو کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز مشکلات کشور افزایش پیدا کرده و دشمنان دین و ملت ایران قصد دارند که به کشور ما آسیب وارد کنند، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و دعای خیر علما و روحانیون کشور نیازمند هستیم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

او از آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت‌آبادی خواست دعای خیر خود را از دولت دریغ نکنند تا مسائل و مشکلات به خود دشمنان بازگردد و بتوانیم از این مقطع سخت با سربلندی عبور کنیم.

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی هم در این دیدار با دعا برای توفیق دولت و همه مسئولین کشور در خدمت‌رسانی به مردم گفت: امیدوارم با مدیریت رییس‌جمهور و اعضای دولت شاهد حل مسائل و مشکلات باشیم و بتوانیم بر فشارها و تهدیدات دشمنان از جمله آمریکا غلبه کنیم.

214215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =