درآمد صداوسیما از تبلیغات اپلیکیشن‌ها شفاف نیست

کافی است پای یکی از برنامه های تلویزیونی بنشینید تا بارها و بارها نام اپلیکشین هفت - هشتاد ؛ مربع را بشنوید. سامانه ای برای خرید شارژ اینترنتی و انجام تراکنش و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسپانسرها شکل عوض کرده اند. دیگر این واحدهای تولیدی و صنعتی نیستند که حرف اول و آخر را در تبلیغات تلویزیونی می‌زنند، بازار مدت هاست از آن اپلیکشین ها شده است.

قصه از یک خنده آغاز شد. خنده خندوانه ای ها که این روزها گرفتار حواشی نه چندان جذابی شده اند اما حالا در اغلب برنامه های پربیننده تلویزیونی ردی از این اپلیکشین را می توان یافت.

بینندگان برنامه داغ فوتبال 2018 که هر شب با اجرای عادل فردوسی پور روی آنتن می رود نیز بارها و بارها نام این اپلیکیشن را از زبان محمدرضا احمدی که تلاش دارد لحنش را به شدت شبیه فردوسی پور کند، می‌شنوند.

امپراطوری صدا و سیما سال هاست دستمایه گزارش های خبری و تحلیلی و انتقادی قرار گرفته است. رسانه ای که تبلیغات در آن از معتبرترین رسانه های غربی نیز گران تر است و چند سالی است با ساخت برنامه های مشارکتی در صدد است شیوه جدیدی از تبلیغات را رقم بزند. این سازمان این روزها، در پی انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی برای واردات، بابت حضورش در میان وادکنندگان با انتقاداتی جدی روبرو شده است. از سوی دیگر پخش اعترافات یکی از فعالان اینستاگرام بر آتش انتقادات افزوده است. 

 اینجا را بخوانید.

اپلیکیشن هفت- هشتاد؛ مربع متعلق به شرکت پرداخت «نوین آرین» یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک اقتصاد نوین است.

درآمد این شرکت ها از محل کارمزدهای دریافتی بابت خدمات ارائه شده تامین می شود.

تراکنش ، خرید شارژ و ... در این راستا محلی برای کسب درآمد تلقی می شود از این رو گفته می شود منافع این شرکت به صورت غیر مستقیم به بانک اقتصاد نوین تعلق می گیرد.

هر چند ظهور در نقش اسپانسر در سال های اخیر رو به گسترش است اما هنوز معلوم نیست صدا و سیما زا محل تبلیغات مذکور چه میزان درآمد دارد و درآمد به دست امده چگونه هزینه می شود. سازمان صدا و سیما 7 دهم درصد از بودجه عمومی کل کشور را از آن خود می کند. این رقم بیش از 1600 میلیارد تومان در سال جاری خواهد شد. 

حوزه اگهی ها همواره قلعه غیرقابل نفوذ این سازمان تلقی می شوند. سازمانی که همواره حرف و حدیث درباره درآمدهای افسانه ای اش از بابت تبلیغات در اقتصاد نه چندان روان ایران نقل محافل است. 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کریم IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    0 0
    حالا چی چی شفافه تواین مملکت ؟؟؟